10 اشتباه بزرگ آیلتس IELTS که نباید انجام بدهید!

10 اشتباه بزرگ IELTS

زمان مطالعه: 11دقیقه

معرفی و بررسی بزرگترین اشتباهات در آزمون آیلتس

10 اشتباه بزرگ IELTS 

گذراندن آزمون آیلتس برای افرادی که به دنبال تحصیل و یافتن کار در کشورهای انگلیسی زبان می باشند، یک ضرورت و اجبار محسوب می شود. در این مطلب به 10 اشتباه بزرگ IELTS و راه های پرهیز از آن ها می پردازیم.

هدف اولیه آزمون آیلتس، آزمایش سطح زبان انگلیسی فرد و هدف ثانویه آن کاهش سطح اختلاف دانش زبانی افرادی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می گیرند با یک فرد انگلیسی زبان، جهت ارتباط بهتر و راحت تر می باشد.

اگر چه برای تحصیل در برخی از دانشگاه های اروپایی و آمریکایی نیاز به داشتن مدرک آیلتس نیست اما دانشجویان باید به خاطر داشته باشند که در صورت نداشتن این مدرک، شانس آنها برای دریافت ویزای دانشجویی بسیار کاهش می یابد.

این آزمون توسط متخصصانی از کشور های استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده طراحی شده و شامل چهار بخش اصلی میشود.

 در این مقاله به بررسی 10 مورد رایج ترین اشتباه بزرگ IELTS می پردازیم و سعی میکنیم با یادآوری نکات مهم، عملکرد و نمره شما در این آزمون را بهبود ببخشیم.

آماده شدن برای آزمون آیلتس می تواند استرس زا و دشوار باشد. همین امر، نرخ اشتباهات دانش آموزان را بالا می برد. اشتباهات در آیلتس برای هر فرد بسیار گران تمام می شود و هر مقدار که نمره پایین تری در آین آزمون کسب کنید، شانس آنها برای قبولی در یک دانشگاه خوب، کم و کمتر می شود. حالا میخواهیم به بررسی رایج ترین اشتباهات که در چهار بخش اصلی آیلتس یعنی خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن است، بپردازیم.

1 – غلط املایی و دایره لغات ضعیف

هنگام تکمیل کردن آزمون نوشتاری آیلتس، بسیار اهمیت دارد که پس از اتمام کار، یک بار املاء کلماتی که به کار بردید را چک کنید.

از پرتکرار ترین اشتباهات آزمون نوشتاری آیلتس، همین غلط های املایی هستند که به سادگی می توان با مرور کردن از آن جلوگیری کرد.

اگر از املاء یک کلمه مطمئن نیستید، آن را حذف کنید و کلمه دیگری را جایگزین کنید. به یاد داشته باشید که کلمات بسیاری در زبان انگلیسی املاء مشابه اما معنی متفاوتی دارند.

اشتباهات املایی، لغات ضعیف را به همراه دارند. دایره لغات خود را با مطالعه و تمرین افزایش دهید. داشتن دایره لغات وسیع بسیار اهمیت دارد و در مهارت شنیداری، خواندن و صحبت کردن تان تأثیر می گذارد.

2 – مدیریت نکردن زمان

از آنجایی که کامل کردن آزمون در یک بازه زمانی مشخص کار دشواری محسوب می شود، مدیریت زمان از مهم ترین مهارت هایی است که باید داشته باشید.

نباید بخاطر یک سوال دقایق زیادی را صرف کنید تا مجبور شوید با عجله به سوالات بعدی پاسخ دهید.

باید طوری زمان بندی کنید که زمان کافی برای پاسخ دادن به هر سوال وجود داشته باشد. از استراتژی های مختلف استفاده کنید.

برای مثال ابتدا به سراغ سوال هایی که جواب های کوتاه تر دارند بروید. با این روش انرژی کمتری در وهله اول مصرف میکند و زمان بیشتری برای مابقی سوال ها باقی می ماند.

3 – تلفظ اشتباه

آزمونگران آیلتس می دانند که شما به زودی یک دانشجوی بین الملل خواهید شد. پس روان صحبت کردن بسیار اهمیت دارد.

هر چند که از شما بابت لهجه تان امتیازی کسر نمی شود، اما تلفظ غلط کلمات از دید آزمونگران پنهان نمی ماند و باعث کاهش نمره تان می شود.

هر کلمه را به صورت کامل و درست تلفظ کنید. تنها راه این کار نیز تمرین، تمرین و تمرین است. روش های مختلفی نیز برای پیشرفت در تلفظ کلمات نیز وجود دارد.

در صورت امکان با یک فرد انگلیسی زبان مکالمه کنید.

4 – بی جواب گذاشتن سوال ها

این اشتباه بزرگ IELTS را مرتکب نشوید! هیچگاه پاسخ سوالی که نمی دانید را خالی نگذارید.

پاسخ حدسی بنویسید یا چیزی سر هم کنید. احتمال این که با این روش نمره بگیرید کم نیست. ممکن است همان پاسخ شانسی و حدسی تان به کمک تان بیاید.

5 – کمبود حروف ربط

یکی دیگر از رایج ترین اشتباه بزرگ IELTS، استفاده نکردن از حروف ربط می باشد.

حروف ربط به شما کمک می کند تا جملات تان را روان تر ارائه بدهید و آزمونگر پیام شما و ارتباط هر جمله با جمله پیشین را راحت تر متوجه شود.

حروف ربط، ساختار مقصود و هدف شما را تشکیل می دهند، از پیدایش فاصله بین جملات جلوگیری میکنند و همچنین باعث میشوند نمره نهایی بالاتری کسب کنید.

6 – کمبود تمرکز

تمرکز داشتن نکته کلیدی در گذراندن آزمون آیلتس است. حین آزمون آیلتس شما باید تمام توجهتان را بر روی کاری که انجام می دهید بگذارید.

جملات را برای خودتان تکرار کنید. قبل اینکه به سوال هایشان پاسخ دهید، اول اطمینان حاصل کنید آن سوال را به درستی درک کرده و فهمیده اید.

عجله ای برای پاسخ دادن نیست و سریع جواب دادن می تواند باعث لغزش فکری شما شود. سعی نکنید سوالات و پاسخ ها را حفظ کنید. این کار معمولاً به کسب نمره پایین تر منتهی می شود.

7 – خیلی کم یا زیاد صحبت کردن

هنگام آزمون مهارت های گفتاری یا صحبت کردن، زیاده گویی میتواند باعث آزرده خاطر شدن آزمونگر شود چون آنها باید تمامی سوالات را پوشش دهند و در غیر این صورت برای آنها باعث دردسر می شود.

حال تصور کنید آنها از شما نامتان را پرسیده اند و شما در حال شرح کل زندگی تان هستید. همچنین زیاد صحبت کردن میتواند برای خود شما نیز در گویش باعث ایجاد اشکال شود.

بدتر از زیاده گویی، کم صحبت کردن و خجالتی بودن است.

افرادی بودند که سوالات آزمونگر را محدود به کلمات و جملات کوتاه جواب می داند که همین موضوع باعث شد آزمونگر نتواند معیار های لازم برای دادن نمره به آنها را بدست آورد.

این موضوع به توانایی گفتار و گویش شما از آنجایی که نمی توانید برای مدت طولانی تر صحبت کنید، آسیب می زند.

جملات کوتاه در اکثر اوقات قواعد و دایره لغات ضعیفی را در بر می گیرند و این نکته باعث کسر نمره از شما می شود.

8 – توجه به چیز های بی اهمیت

یک اشتباه بزرگ IELTS توجه بیش از اندازه به موارد بی اهمیت است. مثل اینکه:

در سوال های صحیح و غلط، فقط حرف t – f را بنویسم یا کلمه را کامل بنویسم؟

چند نفر مقاله ای که نوشتم را نگاه می کنند؟

آیا آزمونگر به صحبت های ضبط شده ام بعد از اینکه از اتاق خارج شدم گوش می دهد؟ می توانم به جای نوشتن کلمه Yes از حرف y استفاده کنم؟

همه کلمات را با حروف بزرگ بنویسم؟ نمره ام چگونه برآورد می شود؟

هیچ یک از سوالات بالا اهمیتی ندارند. به این چیز ها بی توجه باشید.

زحمتی ندارد کلمات را کامل بنویسید! به بخش های کلیدی آزمون و تقویت چهار مهارت اصلی توجه کنید.

9 – جا انداختن مطالب مهم در Task 1 – Writing

این یک اشتباه بزرگ IELTS بسیار رایج اما ساده است. اگر شما اطلاعات اصلی تسک 1 را در متن خود لحاظ نکنید، نمره ای که در آن قسمت کسب می کنید بیشتر از 5 نخواهد بود.

اگر اطلاعات جزئی تر را جا بگذارید، سقف نمره تان در بهترین حالت به 6 می رسد.

سعی کنید از تمام اطلاعات داده شده استفاده کنید. لازم نیست حتی توضیح اضافه تری برای کسب نمره دهید. تنها چیزی که خواسته شده را بنویسید.

شمارش کلمات فراموش نشود. آزمونگران آیلتس راجع به تعداد کلمات بسیار حساس اند و سعی کنید کمتر از مقداری که خواسته شده ننویسید.

همچنین طولانی نوشتن نیز کمکی به شما نخواهد کرد.

10 – دور شدن از موضوع اصلی در Task 2 – Writing

گاهی اوقات شما در تسک دوم آزمون نوشتار به جای تمرکز بر موضوع اصلی، موضوعات دیگری را به متن تان اضافه میکنید که تنها باعث دور شدن شما از نکته کلیدی متن می شود. برای مثال این متن را نگاه کنید:

There are many reasons that banning smoking is a good idea. The first one is that it is harmful to people’s health. Moreover, it is also harmful to other people who may inhale second hand smoke. Another reason is that it costs a lot of money that could be better spent on other things. The final reason is that it has a negative impact on the environment.

این پاراگراف در هر خط موضوع جدیدی را به رایتینگ شما اضافه کرده و نباید انتظار نمره ای بالاتر از 5 داشته باشید. به جای این کار، به خوبی چیزی که این تسک از شما خواسته را بال و پر دهید تا حداقل نمره 7 از این قسمت بگیرید.

 

جمع‌بندی نهایی

 

تا به اینجای کار ده نکته مهم که به شما کمک می کند از اشتباهات رایج در آزمون آیلتس جلوگیری کنید را بررسی کردیم.

آزمون آیلتس در پیروی کردن از دستورالعمل ها خلاصه میشود. تمام چیزی که از شما میخواهند را رعایت کنید تا نمره خوبی بگیرید.

بالا تر نیز گفته شد که تمرین و تکرار اهمیت بسیار بالایی دارد. برای گرفتن این مدرک عجله نکنید.

هر چقدر بیشتر با آمادگی پیش بروید، نتیجه بهتری نیز خواهید گرفت. حتماً قبل از شرکت در آزمون اصلی، از آزمون های مشابه و شبیه سازی شده کمک بگیرید تا با فضای آزمون و طریقه نمره دهی آشنا شوید و نقاط ضعف و قوت تان را در هر بخش بشناسید.

 

در زمان آماده سازی و مطالعه برای آزمون آیلتس، برنامه مطالعه مشخصی داشته باشید تا بتوانید با برنامه ریزی پیش بروید.

سعی کنید زمان را برای خودتان محدود کنید تا کمی با فضای پاسخ دهی زیر فشار و زمان کم، آشنا شده باشید. به قدری تمرین کنید و آماده سازی داشته باشید که احساس اطمینان داشته باشد.

البته باید به یاد داشت که اعتماد به نفس تان نباید به غرور و دست کم گرفتن این آزمون منتهی شود.

 گرفتن نمره پایین در این آزمون به طبع عواقب جبران ناپذیری برای شما به همراه دارد. ممکن است برخی چیز ها در روز و حین آزمون، مانند چیزی که برنامه ریزی کردید پیش نرود. این اتفاق طبیعی است. سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید و شرایط را تحت کنترل داشته باشید.

از مطالبی که داخل سایت اصلی آزمون ایلیس https://www.ielts.org/ گذاشته شده استفاده نمایید تا با فضای این آزمون آشناتر شوید.

 

هنگام روز آزمون، اطمینان حاصل کنید که مدارک شناسایی و مربوطه را به همراه دارید. اطلاعات مربوط به روز و ساعت را چک کنید.

حین آزمون، داشتن ساعت مچی و تلفن همراه ممنوع است و از ساعت دیواری می توانید زمان را چک کنید. به همه ی سوالات پاسخ دهید و اگر مطلبی را متوجه نشدید، درخواست تکرار دهید.

پاسخ هیچ سوالی را خالی نگذارید چون این آزمون نمره منفی ندارد.

در محل آزمون، شما اجازه دارید پاسپورت، مداد، پاک کن و یک بطری شفاف مایعات را به همراه خود داشته باشید.

پیشنهاد ما به شما، به همراه داشتن نوشابه به جای آب است تا هم هوشیاری تان حفظ شود و هم از افتادن قند خون تان جلوگیری کند.

با آرزوی موفقیت و کسب نمره خوب برای شما در آزمون و دوری از این 10 اشتباه بزرگ IELTS

امیدواریم که مطلب فوق در آزمون پیشرو برایتان مفید واقع شده باشد.
اگر تجربه شرکت در آزمون آیلتس را دارید، نظرات و تجربیاتتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعدا آرا 25

1 دیدگاه برای “10 اشتباه بزرگ IELTS

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دایرةالمعاف مصوّر و اورجینال DC

1با بیش از 1200 شخصیت از دنیای DC
2- شخصیت‌هایی مثل بَتمن، زن شگفت‌انگیز، جوکِر و ...
3- کاری از انتشارات DK در انگلستان و شرکت DC در ایالات متّحده‌ی آمریکا
اطلاعات بیشتر
close-link