معرفی بیش از 110 جاذبه توریستی و جاهای دیدنی ایتالیا

زمان مطالعه: 51دقیقه

در این مطلب به معرفی بهترین مکان های گردشگری و جاهای دیدنی یکی از زیبا ترین و معروف ترین کشور های اروپایی یعنی ایتالیا می پردازیم.

درباره‌ی ایتالیا

ایتالیا Italy کشوری است در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر تاریخی – گردشگری رم است. کشور ایتالیا بر روی نقشه شبیه یک چکمه است به همین دلیل به آن کشور چکمه نیز می گویند. واحد پول ایتالیا یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا حدود ۶۰ میلیون نفر است و اکثریت مردم آن مسیحی هستند. ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است. ایتالیا آب‌وهوای معتدل فصلی دارد. دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام‌های واتیکان Vatican و سان مارینو San Marino در درون خاک ایتالیا قرار دارند و یک تکه از خاک ایتالیا هم در داخل سوئیس قرار دارد که کامپیونه دیتالیا Campione d’Italia نامیده می‌شود.

رم (Rome)

رم جزو نمادین ترین مکان های جهان است که ترکیبی از تاریخ و زیبایی میباشد و یکی از جاهای دیدنی ایتالیا به حساب می آید. جدا از پایتخت بودن ایتالیا، از این شهر به عنوان یکی از نماد های معماری یاد میشود. با توجه به قدمت شهرسازی ای که به سه هزار سال قبل برمیگردد، مرکز تاریخی رم به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو ثبت شده. این شهر از رنگ های گرم و سبک های معماری تاریخی تشکیل شده است.

زیبایی این شهر مختص به کلیسا ها است. حدوداً نهصد کلیسا در این شهر وجود دارد که به دوره های دیرینه مسیحی، قرون وسطی، رنسانس و مدرن برمیگردد. مورد دیگر، زیبایی این شهر هنگام طلوع و غروب آفتاب است که چشم انداز بسیار زیبایی خلق میکند و ترکیب رنگ ها گرمتر و نور شهر درخشان تر میشود.

با وجود آثار باستانی های فراوان، تصمیم گیری برای بازدید از این شهر بسیار سخت میشود. کولوسئوم (Colosseum)، تپه کاپیتولین (Capitoline Hill) و تالار رم (Roman Forum) از دیدنی های شاخص این شهر محسوب میشود.

در قسمت مرکزی، روم قدیم قرار دارد که شامل معبد پانتئون (Pantheon)، کلیساهای جامع با شکوه، میدان ها و معماری رنسانس میشود.

کار های زیادی برای انجام دادن در این بخش وجود دارد؛ شما میتوانید برای داشتن تجربه ای متفاوت از چشمه ی تروی (Trevi) دیدن کنید و سکه ای درون این چشمه بیاندازید؛ درست مانند سنت های قدیمی شان.

همچنین، اگر از علاقه مندان به هنرهستید می توانید از مکانهای باستانی، کلیساهای باروک (Baroque)، عمارت های تبدیل شده به موزه دیدن کنید و تجربه ای فوق العاده را داشته باشید.

در کنار اینها، میتواند در کنار کوه های وزوو (Vesuvius) پیاده روی کنید و از ویرانه های پمپئی دیدن کنید.

رم آب و هوای مدیترانه ای دارد. دمای هوا در طول روز حدوداً نزدیک به 30 درجه است اما شب های خنک تری دارد.

بهار ها گرم است و ممکن است تابستان ها، هوا به شدت گرم و شرجی شود. در نتیجه، به شما پیشنهاد میکنیم در فصل زمستان از این شهر دیدن کنید. هم میتوانید از هزینه های سفرتان در این فصل کم کنید و هم انتظار کمتری در شلوغی خواهید کشید.

ونیز (Venice)

ونیز یک مقصد گردشگری آرام و جذاب است که بر روی 118 جزیره کوچک واقع شده است. ونیز یکی از جاهای دیدنی ایتالیا است و هر کدام از این جزیره ها با پل ای زیبا به یکدیگر متصل و توسط چندین کانال از یکدیگر جدا شده اند.

به طور غیر رسمی نام دیگر این شهر، «شهر معلق» و یا «شهر کانال ها» است و گردشگران بخاطر بناهای تاریخی و زیبایی بی اندازه شان از این شهر دیدن میکنند.

خاص بودن ونیس و متعلقات آن باعث شده تا این شهر نیز مانند رم جزو میراث جهانی در یونسکو ثبت شده باشد. فعالیت های هنری بسیاری در شهر معلق در جریان است که هر کدام، مجموعه خاص خود را دارند.

جاذبه های عمده این شهر شامل کلیسا ها، موزه ها، میدان ها میشود.

کلیسای جامع سینت مارکو (St. Mark’s Basilica) و پل آه (Bridge of Sighs)، جزو این دسته قرار میگیرند. این ها جزو جاذبه های محبوب در میان مردم محلی و گردشگرانی محسوب میشود که برای تجربه جدید ای به به این شهر می آیند.

تعدادی فعالیت نیز وجود دارد که گردشگری ونیز را هیجان انگیز میکند؛ از جمله این موارد می توان به قایق سواری در کانال بزرگ و معروف گاندولا، تماشای اوپرا و تماشای نمای آسمان شهر در برج ناقوس شهر اشاره کرد.

حتی اگر بخواهید با پای پیاده ونیز را بگردید و در این شهر پرسه بزنید، هنوز هم جاذبه های عاشقانه و رومانتیک شگفت زده تان خواهد کرد.

اگر میخواهد زمان خوشی را با شریک تان بگذرانید، گزینه های زیادی در این شهر وجود دارد.

بهترین زمان برای بازدید از مکان های دیدنی ونیز، چند روز اول ماه می است که گردش را برای تان آسان تر میکند.

هوای ونیس اغلب شرجی است. تابستان های بسیار گرم و زمستان های بسیار سردی دارد. ژوئیه و اوت گرم ترین ماه های این شهر اند و به همین خاطر است که بهترین ماه های بازدید از ونیس آوریل، می و بعد سپتامبر و اکتبر محسوب میشوند.

میلان (Milan)

میلان شهری زیبا و پایتخت لمباردی (Lombardy) (قسمت شمالی ایتالیا)، یکی از جاهای دیدنی ایتالیا ،میباشد. این شهر پیشتاز پیشرفت تجاری و پر از کارخانه های توسعه یافته است.

میلان ریشه تاریخی بسیار غنی ای دارد و زیبایی های آن به دوران های تاریخی مختلف ای برمیگردد که میتوان به کلیساهای جامع، شهر چهار دروازه مدیولانوم (Mediolanum) و محله های قدیمی با ساختار پیچیده اشاره کرد.

سلطه اسپانیایی ها باعث ادغام فرهنگ آنها با کشور ایتالیا شد و نتیجه آن را میتوان در بناهای آجری و ترکیب رنگ آنها مشاهده کرد.

میلان سهم بسیار زیادی را از گردشگری ایتالیا با بناهای نمادین اش به خود اختصاص داده؛

کلیسای دومو (Duomo) با سبک معماری گوتیک به عنوان پربازدیدترین جاذبه گردشگری شهر محسوب میشود و برای طرفداران هنر، این شهر موزه های هنری زیادی نیز دارد.

اگر میخواهید در قسمت سنتی میلان گشت بزنید، به محله های تیچینزه (Ticinese) و پورتا رومانا(Porta Romana) بروید. گزینه های زیادی برای بازدید در میلان وجود دارد. با سنت های محلی بررا (Brera) اخت بگیرید و جوری که میلانی ها زندگی میکنند، زندگی کنید.

میلان کافه های شیک و زیبای بسیاری دارد که اغلب با معماری طرح رنسانس طراحی شده اند. دلیل اصلی جذب گردشگران به این کافه ها نیز همین معماری زیبا است.

اگر اهل خرید هستید، در بهشت قرار دارید چون گالری امانوئل دوم (Galleria Emmanuele II) بهترین مکان برای شماست.

میلان آب و هوای نیمه گرم و مرطوب دارد. دمای این شهر تحت تأثیر کوه آلپ و کوههای آپنین قرار دارد.

این دشت ها به عنوان یک سد طبیعی برای محافظت از میلان در برابر گردش عمده شمال اروپا و دریا عمل می کنند. در میلان، تابستان ها بسیار گرم است و از آن طرف زمستان های سرد و بارش های بسیاری دارد.

فلورانس (Florence)

فلورانس یک شهر سرسبز و با طراوت، یکی از جاهای دیدنی ایتالیا است که برای هر کس، چیزی برای ارائه دارد. از تاریخ و فرهنگ گرفته تا غذا و خوش گذرانی.

واقع در مرکز ایتالیا، فلورانس یکی از مرفه ترین شهر های دنیا حساب میشود و مهد تولد دوره رنسانس است و همچنین گنجینه ای از آثار تاریخی به شمار میرود.

فلورانس از هر طرف با تپه های بلند احاطه شده و دارای باغ های انگور، ارکیده و ویلا های سرسبز است. با توجه به اصالت معماری و تنوع هنری ای که دارد، به عنوان زیباترین شهر ها در کل جهان شناخته شده است.

در این شهر آنقدر مکان های زیادی برای کاوش وجود دارد که هر بار که به آن سفر کنید، بعد جدیدی را خواهید یافت که فکر می کردید هرگز وجود نداشته است.

علاوه بر جاذبه های توریستی مانند موزه ها و گالری های هنری، فلورانس خانه کلیسا ها و مساجد بسیار با اصالتی نیز محسوب میشود که آرامش خاصی به گردشگران میدهد.

چندین باغ و پارک وجود دارد که می توانید در کنار طبیعت اوقات دلچسبی را سپری کنید. در کنار همه اینها، کلاب های شبانه و بار ها مکان مناسبی برای تفریح اند.

از قدم زنی در خیابان های سنگ فرشی تا خرید سوغاتی از مغازه های محلی، هزاران کار دیگر وجود دارد که میتوانید در فلورانس انجام دهید.

همچنین می توانید گشت و گذاری در غذاخوری های محلی فلورانس داشته باشید یا از بلندترین ساختمان ها منظره ای جذاب از شهر را زیر پای تان ببینید.

هوا در فلورانس در تمام طول سال ملایم و دلپذیر است به جز در زمستان ها که درجه حرارت به شدت کاهش می یابد و منجر به لرزش تان میشود پس انتظار زمستان سختی داشته باشید.

تابستان (اواسط ماه مه تا ژوئیه) زمانی ایده آل برای بازدید از فلورانس است زیرا در این فصل رویدادها و فعالیت های مختلفی برگزار میشود.

سورنتو (Sorrento)

زیبایی سورنتو در فضای نیلگون و آرام آب خلیج ناپل نهفته است. خیابان های سنگفرش و زیبایی که در اطراف معماری تاریخی، باغ ها و ویلا ها پیچیده اند جذابیت دنیای قدیمی تر را نیز به این مکان بخشیده اند.

سورنتو با خانه های رنگارنگ و جذاب واقع در صخره های مرتفع دریای مدیترانه، نخلستان های سرسبز لیمو، پرتقال و زیتون شناخته میشود و یکی از جاهای دیدنی ایتالیا به حساب می آید.

در منطقه قدیمی شهر کاوش کنید که بهترین مکان برای بازدید از آثار فرهنگی محلی و گرفتن تورهای سنتی است.

یکی از بهترین جاذبه های سورنتو، کلیسای جامع قرن 14 سان فیلیپو (San Filippo) و سن جاکومو (San Giacomo) است که به دلیل معماری دوران رنسانس و مجسمه های سنتی چوبی معروف است.

ویلای کاموناله (Comunale) یکی از بهترین مکان ها برای تماشای غروب آفتاب است که در پشت آن آب های دریا با  قایق های رنگارنگ زیبا شده اند.

آب و هوای مدیترانه ای اینجا باعث می شود سورنتو از مارس تا ژوئن هوای آفتابی اما خنک داشته باشد و دما به 29 درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

زمستان ها (نوامبر- فوریه) معتدل و خنک هستند و دمای هوا در حدود 13 درجه سانتی گراد است. مرطوب ترین ماه سورنتو، ماه نوامبر است.

سیه‌نا (Siena)

کلمات قادر به توصیف زیبایی شهر سیه نا نیستند. منطقه ییلاقی بسیار زیبا، زمین های زارعی بزرگ، انبوهی از درختان سرو و گلهای وحشی و باغ های زیتون سرسبز باعث شده اند این شهر رویایی به نظر برسد.

سواحل شگفت انگیز و خیره کننده این شهر را نیز نباید از یاد برد. میدان دل کمپو (Piazza del Campo) که توسط یونیسیف نیز محافظت میشود، از فاخر ترین نمونه های معماری غیرمذهبی به شمار میرود.

از کلیسای بزرگ سیاه و سفید قرن 12 ای سیه نا دیدن کنید تا دیوارهای گوتیک، طاق های تزئینی و گنبد معروف آن که توسط هنرمند بزرگ برنینی طراحی شده است شما را حیرت زده کند.

موزه مدنی در اینجا نه تنها یکی از بهترین مکان ها برای آگاه شدن از تاریخ روم در سیه نا است بلکه به خودی خود یک شگفتی معماری خوانده میشود.

هنگامی که در سیه نا هستید، حتماً غذاهای سنتی و دسر های دلپذیر این شهر را امتحان کنید. سیه نا دارای آب و هوای مدیترانه ای با دمای معتدل در طول سال است اما دمای هوا کمی بین مناطق تپه ای و ساحلی متفاوت است.

زمستان ها در مناطق تپه ای بسیار سرد است و گاهاً دمای هوا به 3 درجه سانتی گراد می رسد.

در ماه های نوامبر-دسامبر و مارس-آوریل بیشترین مقدار ریزش باران را دارد و تابستان ها، متوسط دما در حدود 27 درجه سانتی گراد با روزهای آفتابی به همراه نسیم های خنک است.

ورونا (Verona)

این شهر تاریخی که در قرن یک میلادی بنا شده، اصالت و گذشته بسیار پر باری دارد. معماری این شهر طی 2000 هزار سال به زیبایی شکل گرفته و یکی دیگر از شهرهایی است که تحت حفاظت یونسکو قرار دارد.

بسیاری از معماری های زیبای این شهر طی جنگ جهانی دوم از بین رفت اما مقدار کمی از آن دوباره بازسازی شد و با این حال، زیبایی خود را به چشم جهانیان میرساند.

زیبایی شهر ورونا در منظره های دریا، معماری خیابان های سنگ فرشی، رود آدیجه و ساختمان های مملوء از گل و گیاه خلاصه میشود.

اتمسفر بسیار دلنشین این شهر، الهام بخش شکسپیر برای نوشتن داستان عاشقانه رومئو و ژولیت بود. برخی پل ها و خانه های قدیمی این شهر به زمان رومی برمیگردند.

جزو معروف ترین جاذبه های توریستی ورونا که به قرن یکم برمیگردد، تماشاخانه ورونا (Arena di Verona)است که سازه ای بزرگ و قدیمی با ترکیب رنگی سفید و صورتی است و زمانی درکنار کولوسئوم، مکان جنگ گلادیاتور ها و نمایش های رومی بوده است.

از بهترین کارهایی که می توان در این شهر انجام داد، وقت گذرانی در کلیسای جامع ورونا(Verona Cathedral) و غرق شدن در ابهت پنجره های شیشه ای رنگی زیبا، دیوارهای تزئین شده، ستون های مرمر و نقاشی های دیواری مربوط به دوره رنسانس است.

غذا و خورش های محلی این شهر به قرن پنج برمیگردند که حتماً باید یکبار آنها را امتحان کنید. یک فعالیت خوب دیگر، قایق سواری در برکه گاردا (Lake Garda) است که از کنار شهرهای جذاب قرون وسطایی مانند سرمیون (Sermione) و باردولینو (Bardolino) عبور میکند.

ورونا زمستان بسیار سردی دارد و دمای آن تا 6 درجه سانتی گراد کاهش میابد. در ماه های پاییز (سپتامبر-نوامبر) بارندگی زیادی وجود دارد و در تابستان (مارس-مه) که تابستان است، ممکن است دما تا 30 درجه بالا برود.

پیزا (Pisa)

شهر پیزا واقع در توسکانی(Tuscany)، از معروف ترین شهر های جهان به شمار میرود. دوره های امپراطوری مختلف، باعث شده تا ریشه اصلی این شهر ناشناخته باشد و اصالت واحدی نداشته باشد.

وجود همین امپراطوری های مختلف در فرهنگ، غذا و معماری پیزا تأثیر گذاشته است. شهر پیزا از پر اهمیت ترین شهر های بندری ایتالیا محسوب میشود چون در دوره های مختلف و جنگ، از نظر اقتصادی کمک زیادی به کشور کرده است.

مانند بسیاری از شهر های ایتالیا، پیزا نیز چشم انداز های طبیعی بسیار و معماری های بسیار با ارزشی دارد.

از چشم انداز متنوع آن میتوان به دره های سفید ولترا(Volterra)، تپه های مونتی پیزانی(Monti Pisani)، باغ های زیتون، سواحل جنگلی مملوء از کاج و باغ های انگور اشاره کرد.

معروف ترین و واضح ترین جاذبه گردشگری این شهر، برج کج پیزا است که ساخت آن به قرن 12 برمیگردد. این برج از بالا نمای زیبایی برای بازدیدکنندگان فراهم میکند و صد البته ساختار کج آن، هر گردشگری را به وجد می آورد.

اگر میخواهید تاریخ شهر پیزا را بدانید و از نقاشی ها و آثار هنری این شهر مطلع شوید، حتماً از موزه ملی پیزا دیدن کنید.

یکی از فعالیت هایی که باید در ناپل انجام دهید، پیاده روی ای طولانی در امتداد رودخانه آرنو (Arno) است. تفرجگاه های سنگ فرش شده، خانه های جذاب با معماری سنتی و نمای برج کج، کاملاً ارزش دیدن دارند.

هیچ بازدید ای از ناپل بدون گشت و گذار در فروشگاه ها و کافه های فوق العاده لوکس کامل نمیشود و بیشتر اینها در خیابان بورگو(Borgo) واقع شده اند.

هوای پیزا بیشتر مدیترانه ای است و تابستان گرم و خشکی دارد. زمستان ها هوا سرد است و دمای آن تا 10 درجه سانتی گراد کاهش می یابد. همچنین در ماه نوامبر حداکثر میزان بارندگی وجود دارد.

توسکانی (Tuscany)

توسکانی شهری در ایتالیا است که شهرت آن بخاطر هنر، معماری، باغ های زیتون، سواحل، جزیره ها و گالری های اش است.

این شهری است که دلیل اصلی جذابیت مناطق روستایی محسوب میشود و در کنار کوه و دریا قرار دارد.

شما میتوانید از باغ های انگور، مناظر شاعرانه و آشپزخانه های محلی دیدن کنید.

بسیاری از بناهای یادبود و شاهکارهای هنری در مجسمه سازی و نقاشی در این شهر وجود دارد و کلیساها، موزه ها و رستوران های این منطقه بی نظیر اند.

توسکانی مقصد مناسبی برای افراد شکمو محسوب میشود و مواد پخت تمام غذاهای این منطقه به صورت طبیعی رشد کرده اند.

پمپئی (Pompeii)

پمپئی شهر باستانی ای واقع در نزدیکی ناپل در منطقه کامپانیا(Campania) یکی از جذاب ترین شهرهای جهان است.

این شهر و تمام شکوه و عظمت اش و هر چیزی که در آن وجود داشت، با فعال شدن آتشفشان وزوو در سال 79 بعد از میلاد مسیح زیر خاکستر دفن شد.

از آن زمان تا به الان، این مکان دائماً محل حفاری ها و اکتشافات بوده است.

زیبایی این شهر باشکوه که یکی از بهترین مکانها برای بازدید در ایتالیا محسوب میشود عمدتاً در مکان های باستانی آن نهفته شده که در طی چند دقیقه داستان مردم روم و زندگی آنها را روایت می کند.

بناهایی که هنوز هم حفظ شده اند به دلیل احاطه شدن توسط کوههای درحال ظهور حتی بیش از پیش سورئال به نظر می رسند.

یکی دیگر از سورئال ترین فعالیت هایی که در اینجا باید انجام دهید دیدن اجساد خشک شده مردم در اولیتوریم(Olitorium) است که با دیدن حالت چهره شان میتوانید متوجه بی اطلاع بودن شان هنگام فوران آتشفشان شوید.

در امتداد خیابان های شهر قدم بزنید تا آرامگاه ها و محل دفن مردمی که گرفتار آتشفشان شدند را ببینید.

پمپئی عمدتاً دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های پرحرارت و زمستان های خنک است. در ماه های پاییز هم باران نم نم میبارد.

ناپل (Naples)

شهر قرن دومی ناپل که بین امپراطوی رومیان و یونانیان دست به دست میشده، از پربازدید ترین شهر های ایتالیا و یکی از جاهای دیدنی ایتالیا است.

ناپل سومین شهر بزرگ ایتالیا محسوب میشود و چشم انداز های زیبایی که دارد، آن را منحصر به فرد ساخته است.

یکی از بهترین مکان ها برای دیدن در ایتالیا، کوه وزوو از یک طرف و ساحل آمالفی (Amalfi)از سوی دیگر است.

این شهر دارای خیابان های سنگفرش شده طولانی به همراه یک میدان عمومی جذاب، بندرها، کلیساهای زیبا و موزه ها میباشد.

از با شکوهترین جاذبه های ناپل میتوان به  کوه وزوو اشاره کرد. این کوه آتشفشانی فعال تقریباً از همه جای شهر قابل مشاهده است.

از قلعه جذاب کاسل دلو(Castel dell’Ovo) وو که به قلعه تخم مرغ معروف است و اطراف آن با آب احاطه شده دیدن کنید. این مکان جذاب نه تنها از وزوو و خلیج ناپل مناظر خیره کننده ای ارائه می دهد بلکه محلی است که بهترین هنرمندان ایتالیایی آثار هنری خود را در آن به نمایش می گذارند.

موسیو کاپلا سانسه(Museo Cappella Sansevero) ورو یک کلیسای کوچک اما جذاب است که علاوه بر دیوارها و نقاشی ها، به دلیل اتاق زیر زمینی که دارد محبوب است. از دیگر کار های جالبی که میتوانید در ناپل انجام دهید، بازدید از موزه ملی باستان شناسی قرن 17 است.

وقتی در ناپل هستید، باید بهترین پیتزای جهان را امتحان کنید – پیتزای مخصوص ناپلی که با گوجه فرنگی و پنیر موزارلا درست می شود.

برخی از بهترین رستوران ها می توان به پیتزا فروشی برندی(Pizzeria Brandi)، استاریتا(Starita) و پیتزا فروشی میشل(L’Antica Pizzeria da Michele) اشاره کرد.

تابستان ها از ژوئن تا سپتامبر در ناپل ادامه دارد و هوای گرم و مرطوبی دارد اما ماه های زمستان که نوامبر تا مارس است، شاهد سرمای شدید همراه با کاهش دما تا حدود 5 درجه سانتی گراد هستیم.

پانتئون (Pantheon)

معبد پانتئون نمادین ترین بنای روم است که در سالیان اخیر گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده و یکی از جاهای دیدنی ایتالیا است.

پانتئون اولین معبد بت پرستی ای بوده که به یک کلیسا تبدیل شده و دلیل شهرت اش نیز همین است. این بنا پس از یکبار سوختن در آتش به صورت کامل، دوباره بازسازی شده است.

معماری این بنا که حتی توسط میکل آنژ نیز ستایش شده، دلیل اصلی شتاب گردشگران از سراسر جهان برای دیدن آن است.

برخلاف دیگر بناهای تاریخی که به خاطر گذر زمان به ویرانه تبدیل شدند، پانتئون به دلیل مواد محکم ای که در ساخت و ساز اش استفاده شد، طی سال ها همچنان استوار است و هنوز هم در قرن 21 برای مجالس عروسی و گردهمایی ها استفاده میشود.

گنبد پانتئون به تنهایی دست نخورده ترین و جزو محکم ترین گنبد های تاریخی در سراسر جهان محسوب میشود و به قدری مشهور است که الهام بخش ساخت بناهای معروفی در سراسر اروپا بوده است.

دلیل دیگر شهرت پانتئون این است که نقاش معروف، رافائل(Raphael) و آهنگساز مشهور، آرکانجلو کورلی(Arcangelo Corelli) در این مکان دفن شده اند. طراحی این بنا به گونه ای بوده که نور آفتاب به صورت کامل در هر زمانی از روز، در آن میتابد.

گرند کانال (Grand Canal)

کانال بزرگ ونیز ترکیب کاملی از قایق سواری عاشقانه با جاذبه های باسطانی معماری، یکی از جاهای دیدنی ایتالیا است.

این کانال به گونه ای طراحی شده که هر کس به سادگی عاشق آن میشود و به همین خاطر است که گردشگران از سراسر جهان برای تجربه رمانتیک ونیزی به اینجا می آیند.

این کانال مارپیچ به مرکز شهر منتهی میشود و بعد از آن تبدیل به دو راهی میشود که به همین دلیل مهم ترین راه آبی شهر محسوب میشود.

در هر طرف کانال چندی سازه قدیمی که به قرن 13 تا 18 برمیگردد وجود دارد که توسط ثروتمند ترین خانواده های آن دوران ساخته شده اند.

اگر تاریخ غنی و سازه های قدیمی موضوع مورد علاقه شماست، ونیز و گرند کانال مناسب ترین مقصد تفریحی برای شما به شمار میرود.

ساختمان های استوار با طراحی ونیزی، قصر ها و کاخ های چند صد ساله در این شهر وجود دارند که مانند آن را هیچ جای دیگری نمیتوانید پیدا کنید. مهم نیست تکی یا گروهی سفر میکنید. این شهر برای هر فرد جذابیت خاص خودش را دارد.

دریاچه کومو (Lake Como)

دریاچه کومو به عنوان افتخار ایتالیا شناخته میشود و به عنوان یکی از جاهای دیدنی ایتالیا زیباترین منظره ها را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

کومو، سومین دریاچه بزرگ ایتالیا است و جزو عمیق ترین دریاچه های اروپا به حساب میرود. این دریاچه در دامنه آلپ قرار دارد و قرن ها است که بازدید کنندگان اش را با زیبایی اش جادو میکند.

آب دریاچه کومو به قدری شفاف است که تصویری آینه شکل را از کوه های اطراف در خودش بوجود می آورد و از نظر آماری جزو عکس برداری شده ترین مکان های اروپا است.

بازیگران معروف بسیاری از دریاچه کومو به عنوان مکان مورد علاقه شان یاد کردند و شما میتوانید با استفاده از کشتی، بهترین روش لذت بردن از این دریاچه را تجربه کنید.

از زیباترین مکان های عروسی، میتوان به این دریاچه اشاره کرد.

ستاره های بسیاری مانند لیندا فان(Linda Phan)، درو اسکات(Drew Scott)، رایان بیگل(Ryan Biegel) و کتی لی(Kattie Lee) مقابل این دریاچه با شریک زندگی شان ازدواج کردند و چندی فیلم پرفروش مانند کازینو رویال(Casino Royale) و جنگ ستارگان در این مکان فیلمبرداری شده است.

اگر از عاشقان طبعیت هستید، دریاچه کومو باعث میشود تا یکی از بهترین تجربه های زندگی تان را داشته باشید.

پنج زمین (Cinque Terre)

سنک تیر یا همان پنج زمین که مابین شهر پیزا و جنوا(Genoa) قرار دارد، رشته ای از روستاهای ساحلی است که به خط ساحلی ریویرا(Riviera) ایتالیا مشرف میشود.

این شهر جزو رویایی ترین مقاصد برای سفرهای تابستانی است. خانه های رنگارنگ و سرسبز، باغ های انگور با منظره های بسیار زیبا، قایق های ماهیگیری و راه های پیاده روی طولانی از دلایلی است که حتماً باید پنج زمین را جزو مقاصد تفریحی سفر بعدی تان قرار دهید.

بهترین روش برای دیدن این مکان، پیاده روی در کنار صخره های آن است که میتوانید خط ساحلی زیبای اش را مشاهده کنید.

گزینه بعدی، قطار است که با استفاده از آن میتوانید از بین روستاهای قرن پنجمی عبور کنید.

جذاب ترین غروب خورشید متعلق به پنج زمین است. در پنج نقطه شهر، مکان های مخصوصی برای عکاسی وجود دارند تا یک عصر فراموش نشدنی را در خاطرات و یا عکس های تان ثبت کنید.

علاوه بر این، شنا در آب نیلگون این ساحل و یا قایق سواری در آن، بسیار لذت بخش خواهد بود. چندین ساحل در پنج زمین از جمله ساحل مونتروسو(Monterosso) در دهکده مانورالا(Manarola) برای دیدن وجود دارد.

مکان دیگری که نزدیک به پنج زمین است و ارزش دیدن دارد، پورتو ونرو(Porto Venere) است.

اگرچه پورتو ونرو جزوی از پنج زمین نیست اما قطعاً زیبای های خاص خودش را دارد. این دهکده میراث جهانی یونسکو در ساحل لیگوریا (Ligurian) محسوب میشود و به خاطر پارک طبیعی منطقه ای، مسیرهای پیاده روی و مکان های غواصی اش شناخته شده است.

کولوسئوم (Colosseum)

کولوسئوم، بزرگترین آمفی تئاتر ساخته شده در جهان است و در قلب شهر رم قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی ایتالیا است.

با توجه به اینکه ساخت آن به دو هزار سال قبل برمیگردد، در سال 2007 به عنوان یکی از عجایب هفت گانه تاریخ قرار گرفته بود و سالیانه 6 میلیون گردشگر از این مکان بازدید میکنند.

کولوسئوم طی قرن ها مقابل آتش سوزی ها، زمین لرزه ها و وحشیگری های تاریخی آسیب دیده است.

جدا از اینکه این بنای تاریخی یک جاذبه گردشگری است، با کلیسای کاتولیک روم نیز پیوند دارد.

در روز آدینه نیک هر سال، هزاران نفر به راهپیمایی “راه صلیب” می پیوندند که از منطقه اطراف کولوسئوم آغاز می شود و پاپ آن را با یک مشعل روشن هدایت می کند.
این مکان همچنین نماد کمپین بین المللی اعتراض علیه مجازات اعدام است.

به عنوان حرکت اعتراضی علیه احکام اعدام، هرگاه فردی که به اعدام محکوم میشود و یا مجازات اعدام وی لغو می شود، مقامات محلی رنگ چراغ های کولوسئوم را از سفید به طلایی تغییر می دهند.

سیسیل (Sicily)

سیسیل نه تنها بزرگترین جزیره واقع در دریای مدیترانه است بلکه به چشم انداز های طبیعی و بسیار زیبایش شهرت دارد.

این جزیره از زیباترین مکان های دیدنی ایتالیا است و از دهکده های ای تشکیل شده که بر روی تپه ها واقع شده اند. همچنین سواحل طبیعی، قلعه های باستانی و بناهای سنگی زنگ زده از دیگر جذابیت این جزیره اند.

مهم ترین های سیسیل:

– شهر کوچک و بسیار زیبای کومیزو(Comiso) که قدمت آن به دوره باروک برمیگردد و معماری آن و خیابان سنگی اش، حس دنیای گذشته را به شما میدهد.

– شهر پالرمو(Palermo) با سازه های گنبدی شکل و قصر های رنگارنگش بدون شک شما را شگفت زده خواهد کرد.

– سعی کنید پاستای سنتی سیسیل و سایر غذاهای لذیذ پخته شده با صدف و مرکبات را امتحان کنید و غرق زیبایی چشم اندازهای کوه آتشفشانی آتنا که امکان پیاده روی و اسکی در نزدیکی آن فراهم است، شوید.

کاپری (Capri)

کاپری قسمتی از ساحل آمالفی است که به راحتی از خیره کننده ترین ترین جزایر جهان محسوب میشود و یکی از مجلل ترین جاهای دیدنی ایتالیا است.

کاپری دارای چشم اندازی شگفت انگیز شامل مناطق جذاب شهر، بنادر، خانه های رنگارنگ و سواحل واقع در میان کوه ها است.

 

مهم ترین های کاپری:

– مشهورترین جاذبه کاپری، غار آبی بلو گروتو(Blue Grotto) است که حتماً باید از آن دیدن کنید.

– نور آفتاب ای که بر روی آب ها می افتد و باعث درخشیدن آنها با رنگ آبی میشود را از دست ندهید.

– کاپری پر از بوتیک های مجلل و کافه های بزرگ است که اگر به خرید کردن و غذاهای دریایی علاقه دارید، کاپری از مقاصد مورد علاقه شما خواهد بود.

– صخره های فاریونی(Faraglioni) که حدوداً صد متر بالاتر از سطح دریا قرار دارند، قطعاً مکان جذابی برای شما خواهد بود. همچنین مارمولک های آبی نادر در این مکان به وفور پیدا میشود.

ساحل آمالفی (Amalfi Coast)

ساحل آمالفی ترکیب شده با طیفی از رنگ های آبی و سبز، از جذاب ترین جاهای دیدنی ایتالیا خوانده میشود.

این ساحل نیز به دلیل چشم انداز مدیترانه ای اش از معماری گنبدی، تاکستان ها، صخره های بی نظیر و سواحل شنی که مردم را از سراسر جهان جذب خود می کند، توسط یونسکو محافظت می شود.

 

مهم ترین های آمالفی:

– از پربازدید ترین مکان های آمالفی، باغ آتشفشانی ایسکیا(Ischia) است که به دلیل زیبایی طبیعی اش میان گردشگران بسیار محبوب است.

– شهر بی نظیر سورنتو به دلیل منظره ای که از کوه های وزوو و دهکده های ماهیگیری اش فراهم میکند، مکان دیدنی ای محسوب میشود.

– از چتارا(Cetara) نیز به خاطر پاستا و غذاهای دریایی اش بخصوص صدف و ماهی دیدن کنید.

جزیره ساردینیا (Sardinia)

دومین جزیره بزرگ و یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی ایتالیا ، جزیره ساردینیا است که به جذابیت، درخشش و تجملات اش معروف است.

این جزیره از محبوب ترین مقاصد تفریحی ثروتمندان محسوب میشود و از سراسر جهان، افراد مهمی تعطیلات شان را در این جزیره سپری میکنند.

جذابیت ساردینیا تنها به تجملی بودن و گردشگران ثروتمند اش نیست؛ بلکه زیبایی طبیعی خیره کننده در کنار سواحلی با آب هایی به رنگ فیروزه و ماسه های نرم و سنگ های نادر، دلیل اصلی جذابیت آن است.

 

مهم ترین های ساردینیا:

– معادن نقره آرگنتیرا(Argentiera) که به زمان رومانیایی برمیگردد و توسط یونسکو محافظت میشود.

– ساردینیا از بهتین مقاصد برای ورزش های آبی مانند قایق سواری، غواصی و قایق بادبانی را تجربه کنید. از طعم غذهای اورگانیک این منطقه، پخته شده با تازه ترین پنیر، گوشت، ماهی و سبزیجات خانگی لذت ببرید.

– از کاپو تستا(Capo Testa) که شمالی ترین نقطه جزیره است و غروب زیبایی دارید، دیدن کنید و از معماری رومی این مکان نهایت لذت را ببرید.

Villa Farnesina ویلا فارنسینا

Venetian Arsenal آرسنال ونیزی

Vatican Museums موزه های واتیکان

Vatican City شهر واتیکان

Uffizi Palace and Gallery کاخ و گالری اوفیزی

چشمه ی تروی Trevi-Fountain

Trastevere تراستوره

Torcello Island جزیره تورچلو

The Boboli Gardens باغ های بوبولی

Tempio Maggiore di Roma معبد بزرگ رم

Teatro La Fenice تئاتر لا فنیس

Teatro Dal Verme تئاتر دال ورمه

Teatro Alla Scala تئاتر آلاسکالا

St. Peters Basilica کلیسای سنت پیتر

St. Peters square میدان سنت پیترز

St. Marks Basilica کلیسای سنت مارکس

Spanish Steps پله های اسپانیایی

Sistine Chapel کلیسای سیستین

Sforzesco Castle قلعه ی سوفورزیسکو

Sempione Park پارک سمپیونه

Scuola Grande Di San Rocco مدرسه بزرگ سن روکو

Santi Giovanni E Paolo مقدسین جان و پولس

Santa Maria Novella سانتا ماریا نوولا

Santa Maria Maggiore سانتا ماریا مگیوره

Santa Maria Gloriosa Dei Frari سانتا ماریا گلوریوسا دی فراری

Santa Maria Delle Grazie سانتا ماریا دله گراتسی

Santa Maria Della Salute مریم مقدس

San Miniato al Monte سان مینیاتو آل مونته

San Maurizio al Monastero Maggiore سان موریزیو در صومعه بزرگ

San Giorgio Maggiore سان جورجیو مگیوره

Roman Forum انجمن رومی

Rialto Market بازار ریالتو

Rialto Bridge پل ریالتو

Quadrilatero DOro چهار ضلعی دورو

Ponte Vecchio پل قدیمی

Ponte DellAccademia آکادمی پونته دل

Poldi Pezzoli Museum موزه ی پولدی پتزولی

Pinacoteca Di Brera گالری تصاویر بررا

Piazza Venezia میدان ونیز

Piazza San Marco میدان سان مارکو

Piazza Navona میدان ناونا

Piazzale Michelangelo پیازاله میکل آنژ

Piazza di Spagna میدان دی اسپانیا

Piazza Del Popolo میدان دل پوپولو

Piazza Della Signoria میدان دلا سیگنوریا

Piazza Della Repubblica میدان جمهوری

Piazza Dei Mercanti پیاتزا دی مارکانتی

Peggy Guggenheim Collection مجموعه پگی گوگنهایم

Palatine Hill تپه پالاتین

Navigli ناویگلی

National Roman Museum موزه ملی روم

Museo del Novecento موزه قرن بیستم

Murano مورانو

Monumental Cemetery گورستان یادبود

Milano Centrale Railway Station ایستگاه راه‌آهن میلانو سنتراله

Milan Cathedral کلیسای جامع میلان

Loggia del Mercato Nuovo لوگوی بازار جدید

Lido Di Venezia لیدو ونیز

Leonardo Da Vincis Vineyard تاکستان لئوناردو داوینچی

Jewish Museum موزه یهود

Janiculum جانیکولوم

Gallerie DellAccademia گالری های دل آکادمیا

Galleria Vittorio Emanuele II گالری ویتوریو امانوئل دوم

Galleria dellAccademia گالری آکادمی

Doges Palace کاخ دوگ

Circus Maximus میدان ماکسیموس

 

Chiesa Della Madonna DellOrto کلیسای مادونو دل اورتو

Centro Storico شهر قدیمی

Cathedral of Santa Maria del Fiore کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

Castel SantAngelo قلعه سانت آنجلو

Capitoline Museums موزه های کاپیتولین

Ca Rezzonico کاریتزونیکو

Ca DOro کادورو

Burano بورانو

Bridge of Sighs پل آه

Brera District منطقه بررا

Borghese Gallery گالری بورگسه

Battistero di San Giovanni تعمیدگاه سان جیووانی

Baths of Caracalla حمامهای کاراکالا

Basilica of St. John Lateran کلیسای سنت جان لاتران

Basilica of Santa Croce کلیسای سانتا کروچه

Basilica di SantAmbrogio کلیسای سانتامبروجو

Basilica Di San Marco کلیسای سنت مارک

Basilica di San Lorenzo کلیسای سن لورنزو

Bargello National Museum موزه ملی بارجلو

Bagatti Valsecchi Museum موزه باگاتی والسکی

Appian Way آپیان وی

Altar of the Fatherland محراب میهن

10 Corso como کورسو کومو

1 دیدگاه برای “معرفی بیش از 110 جاذبه توریستی و جاهای دیدنی ایتالیا

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دایرةالمعاف مصوّر و اورجینال DC

1با بیش از 1200 شخصیت از دنیای DC
2- شخصیت‌هایی مثل بَتمن، زن شگفت‌انگیز، جوکِر و ...
3- کاری از انتشارات DK در انگلستان و شرکت DC در ایالات متّحده‌ی آمریکا
اطلاعات بیشتر
close-link