چرا انگلیسی یاد بگیریم؟ 10 دلیل انکار ناپذیر برای یادگیری زبان

چرا انگلیسی یاد بگیریم؟ 10 دلیل انکار ناپذیر برای یادگیری زبان

زمان مطالعه: 8دقیقه

10 دلیل انکار ناپذیر برای یادگیری زبان انگلیسی

انگلیسی، زبان علم، تکنولوژی، دیپلماسی و صنعت گردشگری است. یادگیری زبان انگلیسی شانس شما برای یافتن کار در کشورهای اروپایی و به‌طور کل کشورهای انگلیسی‌زبان را افزایش می‌دهد. همچنین انگلیسی، ‌زبان بین‌المللی ارتباطات، رسانه و اینترنت نیز هست پس اهمیت بسیاری در روابط اجتماعی، سرگرمی و کسب‌وکار شما دارد.

به‌طور کل یادگیری یک ‌زبان جدید و به‌خصوص زبان انگلیسی، فواید بسیاری برای شما دارد. این کار باعث می‌شود تا با افراد جدیدی در زندگی‌تان آشنا شوید، به درک نوآورانه‌ای از فرهنگ کشورهای دیگر برسید و شنونده بهتری باشید. همچنین دانشمندان ثابت کرده‌اند دانستن دو یا چند زبان، باعث بهبود عملکرد مغز در سنین بالاتر می‌شود.

تا به همین لحظه نزدیک به ۶۵۰۰ زبان مختلف در سراسر جهان صحبت می‌شود. گزینه‌های فراوانی برای شما وجود دارد اما در ادامه می‌خواهیم دلایلی که شما را به یادگیری زبان انگلیسی علاقه‌مند می‌کند، بررسی کنیم.

یادگیری زبان

1_ انگلیسی ، زبان ارتباطی بین‌المللی است.

در سال ۲۰۲۰ زبان انگلیسی ازلحاظ تعداد سخنوران در جهان به اولین زبان تبدیل شد.

انگلیسی، زبان رسمی پنجاه و سه کشور مختلف است و بیش از چهارصد میلیون نفر در سراسر کره خاکی به این زبان صحبت می‌کنند.

دانستن زبان انگلیسی فقط به معنای ارتباط با افراد انگلیسی‌زبان نیست. زبان دوم اکثر مردم جهان انگلیسی است پس اگر یک روز بخواهید با یک نفر از کشوری غیر انگلیسی‌زبان صحبت کنید، شانس اینکه هر دو نفر شما زبان انگلیسی بدانید بسیار بالاست.

با توجه به آمار و ارقام داده‌شده توسط مجلس بریتانیا، در حال حاضر نزدیک به یک و نیم میلیارد نفر در جهان زبان انگلیسی می‌دانند که تنها چهارصد میلیون نفر از این رقم انگلیسی‌زبان مادری‌شان است. پس گستردگی این زبان در سراسر کره زمین بسیار زیاد است.

2_ انگلیسی ، زبان تجارت است.

انگلیسی، زبان حکم‌فرما در دنیای تجارت است و به‌قدری اهمیت دارد که اگر شما می‌خواهید با کسب‌وکار خود وارد عرصه بین‌المللی شوید، دانستن این زبان یک امر ضروری و واجب برای شما محسوب می‌شود.

تحقیقات در سراسر جهان نشان داده که معاملات بین‌المللی بین تمامی شرکت‌های بزرگ جهان به زبان انگلیسی انجام می‌شود و کارکنان این شرکت‌ها باید به این زبان مسلط باشند.

شرکت‌های بزرگ جهانی مانند Airbus, Daimler-Chrysler, Fast Retailing, Nokia, Renault, Samsung, SAP, Technicolor همگی زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان اول شرکت خود انتخاب کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۰ شرکت ژاپنی‌ای به نام Rakuten که شبیه به یک نسخه تلفیقی از Amazon – eBay است، ۷۱۰۰ کارکن خود را مجبور به یادگیری زبان انگلیسی کرد.

اهمیت دانستن زبان انگلیسی در بازارهای تجارت جهانی، قابل توصیف نیست و دانستن این زبان می‌تواند زندگی شمارا تغییر دهد.

3_ زبان انگلیسی دروازه ورود به دنیای سرگرمی است.

بسیاری از فیلم‌ها، بازی‌ها، کتاب‌ها و موسیقی‌های برتر جهان به زبان انگلیسی ساخته و منتشر می‌شوند.

به همین خاطر، با یادگیری زبان انگلیسی شما به جهان بزرگی از سرگرمی دسترسی پیدا می‌کنید که می‌تواند باعث آشنایی شما با فرهنگ‌های جدید نیز بشود.

اگر شما به زبان انگلیسی مسلط باشید، دیگر نیازی به زیرنویس یا ترجمه برای لذت بردن از فیلم، موسیقی و یا کتاب مورد علاقه‌تان نخواهید داشت.

همچنین نگاه کردن فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی‌زبان راه خوب و سرگرم‌کننده برای یادگیری و تقویت زبان است.

4_ اینترنت بدون محدودیت با زبان انگلیسی

نزدیک به 60% از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی دارند. حال، زبان اصلی اینترنت چیست؟

درست حدس زدید! انگلیسی! با دانستن زبان انگلیسی شما می‌توانید به نیمی از محتوایی که درون اینترنت وجود دارد دسترسی داشته باشید.

52% از پربازدید ترین وب‌سایت های اینترنت، به زبان انگلیسی هستند و شما به دریای بی‌کرانی از اطلاعات دست پیدا می‌کنید.

5_ فرصت های شغلی بهتر با زبان انگلیسی

همان‌طور که بالاتر نیز گفته شد، شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ روزبه‌روز بیشتر به سمت بین‌المللی شدن می‌روند و زبان انگلیسی کلیدی‌ترین عنصر در این امر محسوب می‌شود.

بسیاری از سازمان‌ها بدون توجه به موقعیت مکانی‌شان، از زبان انگلیسی به‌عنوان زبان اول خود استفاده می‌کنند؛ پس اگر به دنبال فرصت‌های شغلی و یافتن کار با دستمزدهای بهتری هستید، حتماً زبان انگلیسی را به مجموعه مهارت‌های تان اضافه کنید.

6_ سفر های آسان تر با زبان انگلیسی

در قسمت‌های اول مقاله به این نکته که زبان دوم اکثریت مردم جهان انگلیسی است، اشاره کردیم.

همین موضوع، سفر کردن را برای شما بسیار آسان می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به هر کشوری که خواستید بدون توجه به زبان رسمی آن، سفر کنید.

برای مثال، اعلان‌های فرودگاه، جدول زمان‌بندی قطار، اطلاعات اضطراری و تابلوهای خیابان در کشورهایی که الفبای متفاوتی دارند، اغلب به انگلیسی گذاشته می‌شوند.

حتی اگر در طول سفر، همراهتان را گم کنید و یا کسی را آشنا با زبان مادری‌تان پیدا نکنید، شک نکنید افراد زیادی در اطرافتان وجود دارند که انگلیسی می‌دانند.

7_ تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان

به‌طور کل، از انگلیسی به‌عنوان زبان آموزش عالی یاد می‌شود. دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج، هاروارد و ام‌آی‌تی تنها تعدادی از دانشگاه‌های عالی‌رتبه جهان هستند که به زبان انگلیسی کار می‌کنند و برای تحصیل در آن‌ها باید به‌طور کامل به زبان انگلیسی مسلط باشید.

تحصیل در هر یک از این دانشگاه‌ها، مزایای ویژه‌ای برای شما به همراه دارد چراکه قرار گرفتن نامشان در داخل رزومه‌تان یک امتیاز ویژه و بزرگ تلقی می‌شود.

اگر زبان انگلیسی، ‌زبان مادری شما نیست، باید در طول فرآیند پذیرش در آزمون انگلیسی شرکت کنید تا ثابت کنید که سطح زبان انگلیسی شما مطابق با نیازهای محیط دانشگاهی است.

اگر به تحصیل در دانشگاه عالی‌رتبه فکر می‌کنید، تلاشی که برای یادگیری زبان انگلیسی به‌خصوص در سال‌های اولیه مدرسه انجام می‌دهید، بی‌ثمر نخواهد ماند.

8_ اشعار و ادبیات انگلیسی

اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، می‌توانید به خواندن اشعار انگلیسی بپردازید و با همان حسی که شاعر دست بر قلم گذاشته، از این اشعار لذت ببرید.

افراد بسیاری معتقدند در بخش شعر و ادبیات، حتی اگر ترجمه در بالاترین سطح و کیفیت نیز قرار داشته باشد، بازهم به آن حسی که در زبان‌اصلی آن شعر وجود دارد، نمی‌رسیم.

آثار شکسپیر در زبان انگلیسی حس و معنای دیگری دارند و به شما خواندن آثار دیگری چون قلعه حیوانات و غرور و تعصب را نیز پیشنهاد می‌کنیم تا متوجه تفاوت حس و حال آثار در زبان انگلیسی شوید.

9_ الفبا و گرامر ساده

زبان انگلیسی الفبای بسیار ساده و مشخصی دارد.

برخلاف برخی زبان‌ها که شامل اشکال مختلف و دشوار هستند، الفبای واضح انگلیسی که با زبان‌های بسیاری نیز تشابه دارد، کار را برای یادگیری و شروع آسان می‌کند. هیچ نماد یا حروف پیچیده‌ای در الفبای انگلیسی وجود ندارد.

حتی در الفبای فرانسه که کاملاً شبیه به الفبای انگلیسی است، تلفظ برخی حروف متفاوت‌اند.

انگلیسی قواعد آسان‌تری نیز نسبت به دیگر زبان‌ها دارد. برای مثال ضمایر اشاره در انگلیسی تنها یک حالت دارند و مانند فرانسه به دو قسمت رسمی و غیررسمی تقسیم نمی‌شوند.

اسامی نیز همین‌طور. در بسیاری از زبان‌ها، هر اسم با توجه به مذکر و مؤنث بودنش جدا می‌شود اما در انگلیسی این‌گونه نیست.

10_ کنفرانس ها و رویداد های انگلیسی زبان

اکثر رویدادهای بزرگ ورزشی مانند المپیک به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

نمایندگان و شرکت‌کنندگان المپیک حتماً باید به زبان انگلیسی مسلط باشند تا نهایت بهره را از این رقابت ببرند. ممکن است شما مجبور شوید به خاطر موقعیت شغلی خود در یک کنفرانس بین‌المللی حضور یابید.

حال تصور کنید به یاد داشتن زبان انگلیسی چقدر می‌تواند به شما کمک کند و حتی یک امتیاز برای شما محسوب شود.

امیدوارم با خواندن این مقاله، به یادگیری زبان انگلیسی تمایل پیداکرده باشید؛ چراکه دانستن این زبان از هر نظر برای شما یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود و شاید در آینده‌ای نه چندان دور، دانستن زبان انگلیسی به یک ضرورت تبدیل شود.

امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد. دلایل خود برای یادگیری زبان و تجربه تان از تاثیر آن در زندگی را با ما به اشتراک بگذراید.

1 دیدگاه برای “چرا انگلیسی یاد بگیریم؟ 10 دلیل انکار ناپذیر برای یادگیری زبان

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توی سایت ثبت نام کن تا کیفِ پولت 1 میلیون تومان شارژ بشه!
ثبت نام
close-image