معرفی 40 تا از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا | + تصویر

معرفی 40 تا از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا

زمان مطالعه: 37دقیقه
5
(9)

واقع شده در جنوب غرب اروپا، در همسایگی جنوبی فرانسه و چسبیده به پرتغال، کشور پر آوازه اسپانیا قرار دارد. این کشور به واسطه سواحل زیبای خود و همچنین موقعیت‌های تاریخی خود که برخی از آن‌ها ریشه‌های در هم تنیده اسلامی و مسیحی دارند، مقصد سفر بسیاری از مردم جهان است. در این مقاله از بین صدها جاذبه تاریخی، طبیعی و دیدنی-گردشگری اسپانیا، 40 تا از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا را گلچین کرده‌ایم تا راهنمایی برای شما در سفر یا آشنایی با اسپانیا باشد.

1- کلیسای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia)

کلیسای خارق‌العاده ساگرادا فامیلیا، واقع‌شده در شهر بارسلونا، پر بازدیدترین جاذبه گردشگری اسپانیا بوده و می‌توان گفت بهترین محل دیدنی این کشور است.

این کلیسا که یکی از سازه‌های میراث جهانی یونسکو است، سالانه بیش از 3 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند که آن را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تمام دنیا تبدیل می‌کند.

سازه گوتیک این کلیسا بازدیدکنندگان را به خود خیره کرده و زیبایی و بی‌بدل بودن معماری آن‌که ترکیبی از معماری گوتیک و مدرن است را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشاند.

بازدیدکنندگان امکان دسترسی به بخش‌های مختلفی از کلیسا از جمله، موزه، فروشگاه، شبستان، سردابِ و برج‌های کلیسا را دارند.

ساعات بازدید عمومی از 9 صبح تا 6 بعدازظهر در زمستان و تا 8 بعد از ظهر در تابستان می‌باشد.

2- کاخ الحمرا از جاهای دیدنی اسپانیا

یکی از محل هایی که فرصت بازدید از آن را تحت هیچ عنوانی نباید از دست بدهید، کاخ الحمرا در شهر گرانادا اسپانیا است.

این کاخ که بر ارتفاعاتی دل انگیز، مشرف بر شهر گرانادا واقع شده، مجموعه ای پیچیده و سرشار از زیبایی است.

این کاخ که نخستین بار وجود آن در سال 899 ثبت شده است، در اواسط قرن یازدهم از یک قلعه نظامی به قصر تغییر یافته و با اضافه شدن ساختمان های دیگر، به عنوان یک مدینه استفاده می شده است.

از جمله جذابیت های درون کاخ الحمرا، حیاط شیران، ملک سلطنتی و استحکامات القصبه را می توان نام برد.

3- کاخ سلطنتی مادرید

شهر مادرید، محل قرارگیری یکی از شگفت انگیز ترین کاخ های سلطنتی در سراسر اروپا است و باید حتما در لیست سفرتان به اسپانیا باشد.

واقع شده در قلب پایتخت اسپانیا، این کاخ لوکس، بیش از 2000 اتاق مجلل در خود جای داده که تنها 50 تای آن ها به روی عموم باز اند.

این کاخ هفت روز هفته از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر در زمستان ها و تا 8 بعد از ظهر در تابستان ها به روی عموم باز است.

4- کلیسای جامع سویا (Seville Cathedral)

سویا یکی از شهر های دیدنی اسپانیا، و جاذبه اصلی آن کلیسای سانتا ماریا یا همان کلیسای جامع سویا، بزرگترین کلیسای جامع گوتیک در جهان و یکی از آثار میراث فرهنگی یونسکو است.

کلیسای جامع سویا با منظره دیدنی اش، تنها چند دقیقه پیاده تا رود محبوب گوادالکبیر فاصله دارد.

ساخت این کلیسا بیش از یک قرن به طول انجامیده و تمام این مدت هدف بزرگان شهر آن بوده که عظیم ترین و شگفت انگیز ترین کلیسای جامع دنیا را بسازند طوری که مردم اون هارو دیوانه بپندارند.

شبستان خیره کننده این کلیسا بیش از 40 متر طول دارد و با 80 کلیسای کوچک احاطه شده است.

5- کلیسای جامع سانتیاگو د کومپوستلا (Santiago de Compostela) یکی از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا

در عبور از شمالغرب اسپانیا، به کلیسای جامع شگفت انگیز سانتیاگو د کومپوستلا برخواهید خورد. یکی از پر ابهت ترین سازه ها در نوع در خود در اسپانیا.

این سازه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که این کلیسا محل پایان مسیر زیارتی کامینو د سناتیاگو است که هر ساله هزاران زائر آن را طی می کنند.

ساخت این کلیسا در سال 1075 تحت فرمان اسقف اعظم، پلاز، بر روی محل یک کلیسای قدیمی وقف شده به سنت جیمز (St james) آغاز شد.

این ساختمان در طی سال هایی که ساخت ان به طول انجامید شکل های مختلفی از جمله گوتیک، باروک، رومانسک و نئوکلاسیکال را به خود دید.

6- موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا (Reina Sofia)

پربازدیدترین موزه اسپانیا، موزه هنر ملی رینا سوفیا، با بیش از 3 میلیون بازدید کننده در سال است.

این موزه در محدوده بیمارستان عمومی قدیمی ساخته شده در زمان سلطنت چارلز سوم قرار دارد و در سال 1977 به عنوان بنایی تاریخی-هنری تعیین شد.

این موزه با عنوان موزه جدید هنر ملی رینا سوفیا در سال 1992 توسط پادشاه و ملکه اسپانیا خوان و سوفیا کارلوس افتتاح شد.

رینا سوفیا اکنون محل قرارگیری برخی از ارزشمندترین مجموعه های هنری در سراسر اروپا از جمله آثار هنری سالوادور دالی و جوآن میرو است.

یکی از مهم ترین آثار به نمایش درآمده در این موزه، اثر گورنیکا، از پیکاسو (Picasso) است که در طبقه همکف موزه به نمایش گذاشته شده است.

این موزه در سال 2005 اصلاحاتی اساسی یافته و اکنون دارای یک سالن با ظرفیت 500 نفر و یک سالن کوچکتر با ظرفیت 200 صندلی به همراه یک کتابخانه بزرگ هنر و علوم انسانی است.

وب سایت موزه رینا سوفیا

7- سن لورنزو د ال اسکوریال (San Lorenzo)

صومعه سرای سلطنتی ال اسکوریال در چند کیلومتری شمال مادرید واقع شده است.

دستور ساخت این صومعه از سوی پادشاه فیلیپ دوم برای بزرگداشت پیروزی نبرد سن کوئنتین در برابر فرانسه در سال 1557 صادر شد.

ساخت این سازه بیش از 20 سال به طول کشید و با گذشت زمان به محل دفن همه پادشاهان اسپانیا تبدیل شد، سنتی که تا امروز باقی مانده است.

بزرگی صومعه سن لورنزو تنها زمانی قابل درک است که آن را از نزدیک ببینید.

8- مسجد/ کلیسای جامع قرطبه (Cordoba)

شهر جذاب آندلسی کوردوبا بیشتر به خاطر مسجد-کلیسای جامع قرطبه که در قلب شهر قرار دارد مشهور است.

قدمت این مسجد بزرگ عربی به سال 784 پس از میلاد برمی گردد و در سال 1984 به عضویت میراث جهانی یونسکو درآمد.

قرطبه در قرن دوم توسط رومیان تأسیس شد و به یکی از مهم ترین شهرها تحت حکومت امپراتور آگوستوس (Agustus) بدل شد.

عصر بزرگ این شهر اما در قرن هشتم، زمانی که توسط مور ها فتح شد آغاز شد.

جدای از این مسجد بزرگ، قرطبه مملو از مکان‌های جالب برای بازدید است، از جمله آن ها: باغ های تزئین شده معروف قرطبه، بازار صنایع دستی زوکو، محله یهودیان و سواحل رود گوادالکبیر.

9- قلعه سگوبیا (Segovia)

دژ سگویا به دلیل شکل منحصر به فرد و تعداد برجک های افسانه ای مانندش یکی از متمایزترین قلعه های اسپانیا است.

این قلعه که از آن به عنوان محل سکونت پادشاهان استفاده می شده است، در حدود قرن دوازدهم توسط سلسله بربر در ابتدا به عنوان یک قلعه و بعدها به عنوان یک کاخ و آکادمی نظامی ساخته شده است.

بازدیدکنندگان این قلعه امکان لذت بردن از گشت و گذار در بسیاری از مناطق قلعه از جمله اتاق تاج، برج جان دوم و دیوارهای بیرونی را دارند.

10- فستیوال گاوبازی سن فرمین در پامپلونا (Pamplona) از هیجان انگیزترین جاهای دیدنی اسپانیا

اگر می‌خواهید در یکی از محبوب‌ترین فستیوال‌های پر جنب و جوش اسپانیایی شرکت کنید، جشنواره گاوبازی سن فرمین را از دست ندهید.

هر ساله در طول جشن های سن فرمین (San Fermines) هزاران نفر بازدیدکننده به پامپلونا می آیند تا در کنار 12 راس گاو نر دونده که هر روز صبح ساعت 8 آزاد می شوند تا مسیری را در اطراف شهر پامپلونا طی کنند، در فستیوال گاوبازی سن فرمین شرکت کنند.

در انتهای این مسیر، گاوها به تعقیب و شکار دوندگان می پردازند تا زمانی که همه به میدان گاوبازی برسند.

اگر هم که گاوبازی برای شما بیش از حد هیجان انگیز است، به سادگی از شهر زیبای پامپلونا، خیابان های دل انگیز و جاذبه های تاریخی آن لذت ببرید.

11- سواحل سان سباستین (San Sebastian)

سن سباستین یکی از جذاب ترین و دل انگیز ترین استراحتگاه های اسپانیا در اسپانیا است.

واقع شده در ساحل خلیج بیسکای، در شمال اسپانیا، این ساحل زیبا در احاطه تپه های سرسبز، رودخانه ها و کوه های بلند قرار گرفته است.

منطقه ساحلی خوش منظر “La Concha” گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می کند.

دیگر مقصود مهم گردشگران در سان سباستین شکم پروری و تجربه غذا های خوشمزه است. این شهر دارای بیشترین تعداد رستوران های دارای ستاره میشلین در یک شهر است (میشلین یک دفترچه راهنمای گردشگری فرانسوی است).

معماری خوش استایل، میادین چشمگیر و پارک‌های سرسبز پراکنده در سرتاسر شهر لقب مروارید شمال اسپانیا را برازنده این شهر می سازند.

12- شهر تاریخی سویا (Seville)

واقع شده در جنوب اسپانیا و پایتخت منطقه خودمختار آندلوس، شهر سِویا یا سویل می باشد.

در این شهر هر آنچه درمورد این منطقه دوست داشتنی اسپانیا بخواهید را خواهید یافت؛ فرهنگ اصیل، مکان‌های تاریخی خیره‌کننده، غذاهای عالی و همچنین ساکنین خون گرم و دوستانه.

در نوشته های بایرون، شاعر انگلیسی، آمده است: “سویل شهری دلپذیر است که به پرتقال ها و زنانش معروف است.” این تعریف اما تنها نوک کوه یخ شهر سویا است چرا که این شهر بخاطر تاریخ غنی، فضای جهانی و موقعیت حسادت برانگیز آن در کنار رودخانه گوادالکیویر به یکی از پربازدیدترین شهرهای اسپانیا بدل شده است.

سویل محل قرار گیری برخی از بهترین بناهای تاریخی و مکان‌های باستانی در اسپانیا است، از جمله کلیسای جامع سانتا ماریا و برج گیرالدا (Giralda) ، باغ‌های مشهور آلکازار، توره دل اورو (Torre del Oro) (برج طلایی)، سواحل رودخانه گوادالکیویر. دیوارها و قدیمی ترین میدان گاوبازی جهان، “La Maestranza”.

13- اقامتگاه زمستانه سیرا نوادا (Sierra Nevada Granada)

ارتفاعات سیرا نوادا خانه یکی از محبوب ترین استراحتگاه های مستانی و اسکی در اسپانیا و تنها اقامتگاه از این نوع در جنوب اسپانیا است.

این ارتفاعات در رشته کوه پنتی‌بیتیکو در 32 کیلومتری شهر جذاب و تاریخی گرانادا قرار دارد.

اگر برنامه اسکی کردن در سیرا نوادا را در ذهن دارید، قطعا ناامید نخواهید شد چرا که این استراحتگاه امکاناتی عالی را برای همه نوع علاقه مندان به ورزش های زمستانه فراهم آورده و مجموعه وسیعی از گزینه ها برای تله اسکی و مسیر های حرفه ای و مناسب اسکی در کنار یک مسیر فوق العاده دوی کراس کانتری را ارائه می دهد.

همچنین از آنجا که چندی از بهترین سواحل گرانادا تنها در چند صد متری سیرا نوادا قرار دارند، این امکان فراهم است که بعد از برف بازی صبح هنگام، بعد از ظهر خود را در ساحل و در حین آفتاب گیری بگذرانید!

14- شهر تاریخی خیرونا (Girona)

خیرونا شهر باستانی زیبایی است که در فاصله یک ساعتی از شمال بارسلونا قرار گرفته است.

این شهر علیرغم جذابیت هایش اغلب توسط مسافران و گردشگران که قصد حرکت به سمت استراحتگاه های ساحلی محبوب لیورت د مار (Lloret de Mar) یا کاللا (Calella) را دارند، نادیده گرفته می شود.

این شهر زیبای محصور شده با دیوار، دارای رودخانه اونیار جاری درون خود است که از قلب آن عبور می کند.

خیرونا مملوء از خانه های معلق زیبا و رنگارنگ است که عملاً از زیر با آب تماس دارند.

این شهر با فضای قرون وسطایی آشنا، با وسعتی نه چندان بزرگ، تمیزی، جنب و جوش، جذابیت و همه گیری خود، یک رهایی دل انگیز از شلوغی های سواحل اسپانیاست.

15- مسیر راهپیمایی زیارتی کامینو د سانتیاگو از جاهای دیدنی اسپانیا

مسیر کامینو د سانتیاگو در واقع مجموعه ای از مسیرهای زیارتی قدیمی است که همه آنها در یک چیز مشترک هستند، مقصدشان، سانتیاگو د کامپوستلا.

این زیارت منحصر به فرد به نام سنت جیمز که در آن روزها توسط رومیان به «Finis Terrae»، «پایان جهان» فرستاده شد، برای موعظه و تبدیل مردم به مسیحیت نامگذاری شد.

راه سنت جیمز از قرون وسطی یک مسیر مهم زیارتی مسیحیان بوده است که برای بیش از 1000 سال مورد استفاده قرار گرفته است.

برای لذت بردن از فضا و زیبایی در شرکت در این پیاده روی مشهور جهانی، لازم نیست اعتقادات مذهبی داشته باشید.

16- میدان عمومی مایر در سالامانکا

سالامانکا در چند کیلومتری در شمال غربی مادرید واقع شده است و پلازا مایور (Plaza Mayor) یکی از بزرگترین میادین عمومی اسپانیا را در خود جای داده است.

این میدان معروف در گذشته به عنوان محل اجتماع، بازار و حتی میدان گاوبازی استفاده می شده است.

پلازا مایور مکانی شگفت‌انگیز است که با طاق‌های ستون‌دار پرآذین احاطه شده است. دفاتر چشمگیر تالار شهر نیز در داخل میدان واقع شده است و دارای دو طبقه بالکن در بالای طاق نماهای پایین است.

شهر سالامانکا ارزش بازدید را دارد و به دلیل جذابیتش مشهور است و از قرن دوازدهم که اولین دانشگاه ایجاد شد به عنوان مرکز فکری اسپانیا شناخته می شود.

17- کلیسای جامع پالما

اگر قصد دارید در جزیره مایورکا تعطیلات را بگذرانید، باید زمانی را برای بازدید از این کلیسای جامع چشمگیر که در قلب پالما د مایورکا، پایتخت جزیره قرار دارد، اختصاص دهید.

ساخت کلیسای جامع پالما مایورکا، که اغلب La Seu نامیده می شود، در قرن سیزدهم آغاز شد.

این شبستان به سبک گوتیک لوانتین دارای یکی از بزرگترین پنجره های گل رز در جهان است که به “چشم گوتیک” معروف است، این شبستان همچنین یکی از مرتفع ترین ها در اروپا است.

ساعات کاری زمستانی دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 17:15 و در ماه های تابستان از ساعت 10 صبح تا 18:15 بعد از ظهر یکشنبه ها تعطیل است.

18- آتشفشان و پارک ملی تیده

کوه تید یک آتشفشان فعال است که در جزیره قناری تنریف واقع شده است.

اگر در تنریف بمانید به سختی می توانید از یک نقطه اطراف جزیره غافل شوید، و هرچه نزدیک تر شوید بهتر به نظر می رسد زیرا منطقه اطراف Teide با منظره ماه مانند منحصر به فردش دیدنی است.

کوه تید با ارتفاع 3718 متر از سطح دریا، بلندترین قله اسپانیا است.

این آتشفشان چشمگیر گواهی بر این است که چگونه جنبه خشونت آمیز طبیعت می تواند چنین هیولاها یا زیبایی را در زیر آسمان آبی کامل ایجاد کند.

زمینی که پارک ملی Teide را احاطه کرده است به همان اندازه شگفت‌انگیز است، رودخانه‌هایی از جریان گدازه‌های فسیل‌شده مانند موم شمع ذوب شده دامنه‌های تپه‌ها را در بر می‌گیرند و مناظر منحصربه‌فرد در فیلم‌های کلاسیک مانند برخورد تایتان‌ها و یک میلیون سال قبل از میلاد استفاده شده است.

زمین منحصر به فرد آن مکان مورد علاقه دانشمندانی است که به دنبال آزمایش وسایل نقلیه فضایی برای سایر بخش های کهکشان ما هستند.

برای عکس‌های عالی از تعطیلات، مناظر خیره‌کننده، و مناظر بی‌جهانی، بازدید از کوه تید ضروری است و ارزش تلاش را دارد.

19- جشنواره گوجه (توماتینا)

جشنواره La Tomatina مطمئناً باید یکی از سرگرم کننده ترین و بی نظم ترین جشنواره های اسپانیا باشد.

اساسا، این بزرگترین مبارزه گوجه فرنگی در جهان است که در آخرین چهارشنبه ماه اوت هر سال در شهر Bunol در منطقه والنسیا برگزار می شود.

اینجا جایی است که صدها تن گوجه فرنگی رسیده توسط هزاران نفر از تماشاگران جشنواره در خیابان ها پرتاب می شود.

این یک جنگ گوجه‌فرنگی است که با استفاده از گوجه‌فرنگی‌های رسیده له شده بین شرکت‌کنندگان پرتاب می‌شود و همه آب گوجه‌فرنگی با بوی شیرین قرمز روشن می‌چکند.

در این جشنواره هیچ برنده ای وجود ندارد، بجز افرادی که در این جشنواره غیرمعمول اسپانیایی سرگرم می شوند و لذت می برند.

20- شهر هنر ها و علوم والنسیا از جاهای دیدنی اسپانیا

والنسیا یکی از بزرگترین شهرهای واقع در سواحل شرقی میانه غربی سرزمین اصلی اسپانیا است. شهر چشمگیر هنر و علم یک مجموعه فرهنگی و معماری سرگرمی است که شما را برای روزها درگیر خود خواهد کرد.

در این شهر یک مجموعه جذاب وجود دارد که بزرگترین پارک دریایی و آکواریومی اروپا را در خود جای داده است.

یک مرکز اقیانوس شناسی عمدتاً در زیر زمین واقع شده است و دارای یک باتلاق، مناطق تالاب و باتلاق های حرا است.

دلفیناریوم، یکی از بزرگترین در اروپا، ظرفیت نشستن بیش از 2000 نفر را دارد و حدود 40 میلیون لیتر آب در خود جای می دهد. شهر هنر و علم بیشتر روزها باز است و ورودی جاذبه های مختلف از حدود 8 یورو برای هر نفر شروع می شود.

21- آستوریاس

شاهزاده آستوریاس که به خاطر ساحل ناهموارش معروف است، در شمال سرزمین اصلی اسپانیا واقع شده است.

به دلیل داشتن یکی از زیباترین، سرسبزترین و حاصلخیزترین سرزمین های اسپانیا معروف است.

آستوریاس دارای خط ساحلی خیره کننده، کوه ها، سواحل زیبا، دهکده های ساحلی عجیب و غریب و مجموعه ای از مکان های مذهبی و معماری قرون وسطایی است.

آستوریاس همچنین خانه برخی از بهترین غذاهای دریایی است که در هر کجا می توانید پیدا کنید.

22- سانتنینا دل مار

Santillana del Mar یک شهر جذاب است که در منطقه Cantabria در شمال اسپانیا واقع شده است.

اگر قصد سفر به کاوش در شمال اسپانیا را دارید، این روستای عجیب و زیبا مکانی ضروری برای بازدید است.

با قدم زدن در مسیرهای سنگفرش شده به عمارت های تاریخی، کلیساهای ماسه سنگی و دامنه تپه های اطراف، زیبایی واقعی شهر به سرعت آشکار می شود.

مهمترین جاذبه های شهر شامل برج های قرون وسطایی، کاخ های رنسانس، کلیسای رومی سانتا جولیانا، موزه ملی و مرکز تحقیقات آلتامیرا است. همچنین یک باغ وحش وجود دارد که پلنگ های برفی و ببرها و سایر حیوانات را در خود جای داده است.

23- اوئسکا

استان هوئسکا یکی دیگر از مناطقی است که باید از آن دیدن کرد که در شمال شرقی اسپانیا قرار دارد. پایتخت منطقه، هوئسکا است که در آراگون بالایی واقع شده است و به خاطر شهر قدیمی قرون وسطایی زیبایش که در بالای کلیسای جامع گوتیک هوئسکا قرار دارد، شهرت دارد.

این شهر تا سال 1118 پایتخت آراگون بود که ساراگوسا این عنوان را به دست گرفت. بازدیدکنندگان هوئسکا با خیابان های جذاب، مناظر کوهستانی و پس زمینه پیرنه پذیرایی می شوند. جاذبه‌های برتر عبارتند از کلیسای جامع هوئسکا، صومعه رومی ابی سن پدرو ال ویجو و ویرانه‌های قلعه مونته آراگون متعلق به قرن یازدهم.

24- پارک گوئل

هیچ سفری به بارسلونا بدون بازدید از پارک گوئل، یکی از غیرمعمول ترین فضاهای اجتماعی در جهان کامل نخواهد بود. این یکی دیگر از خلاقیت های غیرمعمول گائودی است که در قسمت شمالی شهر قرار دارد.

مجسمه‌ها، موزاییک‌ها و کاشی‌کاری‌ها همگی در این پارک زیبا و سرسبز به نمایش در می‌آیند که به طرز هوشمندانه‌ای توسط گائودی ایجاد شده و در زمینی در بالای بارسلونا ساخته شده است که به بازدیدکنندگان مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر می‌دهد. این یک مکان عجیب اما مسحور کننده است که حواس شما را تحریک می کند.

همیشه خوب است که بازدید خود را از قبل رزرو کنید زیرا آنها فقط تعداد معینی از بازدیدکنندگان را در هر ساعت اجازه می دهند.

25- کازا میلا از جاهای دیدنی اسپانیا در بارسلونا

کازا میلا معروف به لا پدررا (معدن سنگ) یکی دیگر از خلاقیت های آنتونی گائودی است که نباید هنگام بازدید از بارسلونا از دست داد. نمای آن شبیه یک معدن باز است و توسط آنتونی گائودی بین سال‌های 1906 و 1912 ساخته شده است.

این آخرین ساختمانی است که این هنرمند منحصر به فرد قبل از اینکه زندگی خود را وقف ساختن ساگرادا فامیلیا کند ساخته شده است. کازا میلا در منطقه Eixample بارسلونا واقع شده است و مطمئنا یکی از شناخته شده ترین سازه های مدرنیسم در جهان است. برای جلوگیری از صف های اغلب طولانی، بهتر است پذیرش را به صورت آنلاین رزرو کنید.

هزینه های ورودی متفاوت است زیرا تجربه های متنوعی از تور را ارائه می دهند. La Pedrera در روز با 22 یورو محبوب ترین است که شامل راهنمای صوتی است. یک تور ترکیبی La Pedrera در روز و شب 41 یورو هزینه دارد اما ارزش آن را دارد.

26- موزه ال پرادو مادرید

موزه پرادو در مرکز مادرید واقع شده است، زیرا به عنوان خانه یکی از بهترین مجموعه‌های هنر اروپایی متعلق به قرن دوازدهم و اوایل قرن بیستم شناخته می‌شود.

در اینجا آثار هنری استادان بزرگی از جمله گویا، روبنس، ولاسکز و ال گرکو را خواهید دید. این موزه در حال حاضر حدود 8000 طراحی، 7500 نقاشی و تقریبا 5000 چاپ را در خود جای داده است.

اگر قصد سفر به مادرید را دارید، باید از این مکان دیدن کنید. موزه اکثر روزها از ساعت 10 صبح تا 8 بعد از ظهر باز است و اگر بودجه کمی دارید، می توانید روزانه از ساعت 6 بعد از ظهر تا 8 بعد از ظهر ورودی رایگان داشته باشید.

27- شهر باسطانی کوئنکا

اگر دوست دارید از شهرها و شهرهای تاریخی واقعاً معتبر بازدید کنید، شهر قرون وسطایی کوئنکا مکان مناسبی برای شماست. کوئنکا که در کوه‌های شرق مرکزی اسپانیا قرار دارد، توسط مورها تأسیس شد و یک میراث جهانی است.

با قدم زدن در اطراف محله قدیمی، با شهری محصور شده با خیابان های سنگفرش شده شیب دار و ویرانه های قلعه قرون وسطایی پذیرایی خواهید شد.

کوئنکا بر روی یک صخره آهکی مشرف بر رودخانه‌های Jucar ana Huecar قرار گرفته است و بیشتر به‌خاطر «Casas Colgadas» یا خانه‌های معلقش که به نظر می‌رسد به‌طور معجزه‌آسا به لبه‌های صخره چسبیده‌اند، شهرت دارد.

28- شب های ایبیزا

اگر تعطیلات تابستانی ایده‌آل شما شامل مهمانی‌های آخر شب و رقصیدن تا سحر و به دنبال آن روزهای طولانی و تنبل در زیر نور خورشید است که از آشفتگی و درام شب قبل می‌خوابند، زندگی شبانه تابستانی ایبیزا مقصد مناسبی برای شماست.

زندگی شبانه شدید و بی وقفه است، آب و هوا به سادگی باشکوه است و خورشید، دریا و شن آن را به عنوان بهترین جزیره مهمانی تعطیلات در بر می گیرد. ایبیزا برخی از بزرگترین تجارب باشگاهی را در جهان ارائه می دهد که برخی از بهترین دی جی ها و هنرمندان را در مدار باشگاهی جذب می کند.

هر تابستان مجموعه‌ای عالی از افراد مشهور و نام‌های شناخته‌شده به صحنه می‌آیند، که ایبیزا را برای باشگاه‌بازان، راورها و کسانی که به‌دنبال پارتی‌های سخت هستند، به یک امر ضروری تبدیل می‌کند!

29- راهپیمایی در پیرنه

کوه های پیرنه مانند سدی عظیم برمی خیزند که اسپانیا را از بقیه اروپا جدا می کند. حدود 450 کیلومتر از دریای کانتابریا تا دریای مدیترانه در شمال کاتالونیا امتداد دارد.

برخی از قله‌های آن حدود 3000 متر ارتفاع دارند و برخی از خیره‌کننده‌ترین مناظر اسپانیا را با دره‌های سبز طولانی، شهرها و روستاهای عجیب و غریب در طول و عرض این منطقه زیبا پراکنده کرده‌اند.

کوه‌های پیرنه مناطق خودمختار آراگون، کاتالونیا و ناوارا را پوشش می‌دهند و محل ملاقات بسیاری از فرهنگ‌ها و همچنین دروازه بسیاری از زائران در مسیر سانتیاگو د کامپوستلا به عنوان بخشی از Camino de Santiago (سنت جیمز واک) است.

30- زمین گلف فینکا کورتسین از زیباترین جاهای دیدنی اسپانیا

اسپانیا به بهشت ​​گلف بازان تبدیل شده است که بیش از 450 زمین گلف درجه یک و آب و هوای رشک برانگیز با ساعات طولانی تابش آفتاب را ارائه می دهد که فرصت گلف ارزشمندی را تا اواخر عصر فراهم می کند.

زمین های گلف در سرتاسر سرزمین اصلی اسپانیا و جزایر بالئاریک و قناری قرار دارند. یکی از محبوب ترین مناطق برای تعطیلات گلف در اسپانیا، کاستا دل سول خیره کننده است که به تنهایی دارای 70 رشته باکلاس از جمله استراحتگاه های گلف معتبر مانند گلف والدراما، باشگاه سن روک و باشگاه گلف همیشه چشمگیر La Reserva است.

زمین گلف شماره یک فعلی در اسپانیا، زمین خیره کننده PGA Catalunya است که در قلب کاتالونیا تنها 50 دقیقه با ماشین از بارسلون فاصله دارد.

31- میناس د ریوتینتو

یک جواهر پنهان واقعی در جنوب اسپانیا، معادن ریوتینتو هستند که در اطراف روستای نیبلاس در منطقه Huelva Andalucia قرار دارند. نام ریوتینتو (رود سرخ) از رنگ چشمگیر آبی که در معادن جاری است ابداع شد.

هنگامی که سنگ‌های آهنی با آب تماس پیدا می‌کنند، هم زمین و هم رودخانه را به بی‌شمار رنگ‌های باورنکردنی تبدیل می‌کنند، سایه‌های قرمز، زرد، نارنجی، قهوه‌ای و سبز همگی در هنگام عبور رودخانه از منطقه دیده می‌شوند.

این معادن قدیمی‌ترین معادن جهان و غنی‌ترین معادن در تاریخ هستند و طبق گزارش‌ها، معادن افسانه‌ای خود پادشاه سلیمان هستند. در سال 1871 به یک کنسرسیوم بریتانیایی فروخته شد که از آن بهره برداری کرد تا اینکه به یکی از مهم ترین منابع مس و گوگرد در جهان تبدیل شد. استعمارگران حتی یک دهکده کوچک به نام بلا ویستا برای کارمندان معادن ساختند که شبیه به هر خلوتگاه کوچک کشوری در بریتانیا با باغ های چمن تمیز، چمن های تنیس و یک باشگاه اجتماعی است، حتی کلیسای پرزبیتریان خود را دارد.

معادن به خوبی نگهداری می‌شوند و تا به امروز می‌توان از آن‌ها بازدید کرد و با چند یورو، می‌توانید با یک قطار قدیمی تبدیل‌شده به یک تور با راهنما بروید.

32- موزه گوگنهایم در بیلبائو

بیلبائو در منطقه باسک در شمال اسپانیا واقع شده است. یکی از جاذبه های اصلی آن موزه خیره کننده گوگنهایم است، یک شاهکار معماری که از همان ابتدا شما را مسحور خود می کند.

این موزه که توسط معمار مشهور جهان، فرانک گری ایجاد شده است، در سال 1997 افتتاح شد و مجموعه بزرگی از آثار هنری برجسته و معاصر را در خود جای داده است. با این حال، محل نمایش، ساختمانی با پوشش تیتانیوم منحنی است که موزه را در خود جای داده و اکنون یکی از محبوب ترین مکان های اسپانیا است.

پس از بازدید از موزه، می توانید از این فرصت برای کاوش در بقیه بیلبائو استفاده کنید، از جمله کاسکو ویجو (شهر قدیمی) در سواحل رودخانه Nervion که در اطراف Las Siete Calles واقع شده است، هفت خیابان اصلی شهر که قدمت آن به قرن بیستم می رسد. قرن 1400 این موزه روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 8 شب (دوشنبه ها تعطیل) باز است.

33- شهر تاریخی تولدوس

تولدو یک شهر زیبا و تاریخی اسپانیا است که در 70 کیلومتری جنوب مادرید واقع شده و پایتخت منطقه کاستیل لامانچا است. تولدو در سال 1986 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شد و اگر می خواهید تاریخ غنی هنری و فرهنگی اسپانیا را کشف کنید، باید حتما از آن بازدید کنید.

شهر تولدو توسط رودخانه پر پیچ و خم تاجو احاطه شده است و واقعاً منظره زیبایی است، به خصوص در شب که چراغ های چشمک زن و ساختمان ها و بناهای تاریخی به زیبایی نور آن را می توان از دور دید.

در تولدو چیزهای زیادی برای دیدن و بازدید وجود دارد که ناامید نخواهید شد. مکان ها و جاذبه های محبوب تولدو شامل آلکازار، دیوار دفاعی بزرگ، موزه ال گرکو، صومعه سانتا دومینگو، پل سن مارتین با دو برج و صومعه قرن پانزدهمی سان خوان د لوس ریس است.

34- قلعه آویلا

آویلا یک شهر تاریخی زیبا است که بخش اعظم آن در داخل دیوارهای شهر قرون وسطایی کاملاً حفظ شده است، که نمونه ای از معماری رومی غالب شهر است. نزدیکی آویلا به مادرید (حدود یک ساعت با ماشین) آن را به مقصدی ایده‌آل برای کسانی تبدیل می‌کند که مشتاق چشیدن طعم سنتی و بدون تغییر اسپانیا هستند و در عین حال از شلوغی شهر بزرگ دوری می‌کنند.

آویلا درون دیوارها از قرن ها پیش عمدتاً بدون تغییر باقی مانده است. فضا آرام و آرام است، درست مثل اینکه در زمان به اسپانیای قرون وسطی رفته باشید. این شهر دارای انبوهی از بناهای تاریخی و سایر مکان‌های معماری عالی است، مانند کلیسای جامع، مادر همه آنها، و چندین کلیسا و کلیسای کوچکتر.

البته اولین منظره شما از شهر مربوط به دیوارهای باشکوه آن است که در سال 1100 آغاز شده و به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است – این یکی از معدود شهرهای قرون وسطایی در جهان است که دیوارهای آن شهر را به طور کامل در داخل خود محصور کرده است. مناسب برای آن عکس پانوراما تعطیلات.

در شب، دیوارهای آویلا بزرگترین بنای یادبود کاملاً روشن در جهان است – اکنون یک غذا وجود دارد. بدون شک این شهر خیره کننده و تاریخ آن است که بازدید از آویلا را بسیار خاص می کند.

35- پارک ملی دونانا جاهای دیدنی اسپانیا

پارک ملی دونانا در اندلس، جنوب اسپانیا در نیمه راه بین استان های منطقه ای سویا، کادیز و هوئلوا واقع شده است. یک پارک طبیعی خیره‌کننده که از یکی از مهم‌ترین مناطق تالاب اروپا، تپه‌های شنی وسیع و جنگل‌های کاج زیبا تشکیل شده است.

دونانا یکی از پارک های ملی ارزشمند اسپانیا است و دلیل خوبی دارد.

تعداد بی‌شماری از مناظر، بازدیدکنندگانی را که برای لذت بردن از حجم زیادی از حیات وحش، سواحل بکر و دست نخورده، مسیرهای طبیعی و سیستم‌های تپه‌های شنی متحرک می‌آیند، مجذوب خود می‌کنند.

36- شهر تاریخی روندا (Ronda)

تنها با 30 دقیقه رانندگی از استراحتگاه های شلوغ ساحلی دل سوی در جنوب اسپانیا، شهر خیره کننده روندارا خواهید دید.

این شهر که بر روی خط الراس منزوی سیرا روندا ساخته شده است، توسط یک دره رودخانه پراکنده،ال تاجو، که از سه طرف 130 متر می ریزد، به دو نیم تقسیم شده است.

این تنگه بسیار دیدنی‌تر است که توسط یک پل قوسی قرن هجدهم به نام پوئنتو نوئوو پوشانده شده است، در حالی که خانه‌های سفیدکاری شده بلند از لبه‌های پرشتاب آن تکیه دارند.

بسیاری از جذابیت‌های روندا در این منظره خارق‌العاده، یا پیاده‌روی به سمت ریو گوادالکیویر یا دنبال کردن یکی از مسیرهای الاغ‌ها از طریق دره سبز غنی زیرین نهفته است.

37- دره کشته شدگان

این بنای تاریخی در نزدیکی صومعه اسکوریال قرار دارد و محوطه‌های آن به کشته شدگان جنگ داخلی اسپانیا اختصاص دارد. اگرچه معمولاً در برنامه های سفر بسیاری از بازدیدکنندگان به اسپانیا گنجانده نمی شود، اما دره فالن ارزش بازدید را دارد.

این مکان محل دفن ژنرال فرانکو بود تا اینکه در سال 2019 بقایای او در نهایت نبش قبر شد و در آرامگاه خانوادگی او واقع در خارج از مادرید آرام گرفت. اگرچه این امر باعث ایجاد برخی جنجال‌ها شد، اما برای بسیاری از مردم اسپانیا، حضور بقایای او تنها برای تجلیل از دیکتاتوری 40 ساله فرانکو بود.

هزینه ورودی 9 یورو ارزش آن را دارد تا طعم بخش مهمی از تاریخ اسپانیا را بچشید.

38- قلعه پینافیل

منطقه کاسیلو د لیون سرزمینی است که به قدری قلعه های فراوانی است که حتی نام این منطقه را به نام آنها گذاشته اند، کلمه اسپانیایی برای قلعه کاسیلو است.

بنابراین اگر به گشت و گذار در مکان‌های تاریخی علاقه دارید، به پینافیل بروید، یک قلعه خیره‌کننده به سبک گوتیک آلمانی با ابعاد چشمگیر. این قلعه در استان والادولید و مشرف به دره‌های زیبای Botijas و Duraton واقع شده است.

طول این قلعه حدود 190 متر است و یک برج مرکزی اصلی که توسط هشت برج احاطه شده است،

در سال 1917 به عنوان یک بنای تاریخی ملی اعلام شد و در حال حاضر موزه شراب استانی را در خود جای داده است.

خوشبختانه برای بازدیدکنندگان، یک اتاق چشایی وجود دارد که می توانید برخی از بهترین شراب های محلی را امتحان کنید.

قلعه از سه شنبه تا یکشنبه و تعطیلات رسمی از ساعت 10:30 صبح تا 2 بعد از ظهر و دوباره از ساعت 4 بعد از ظهر تا 6 بعد از ظهر به روی عموم باز است (در طول ماه های تابستان تا ساعت 8 بعد از ظهر باز می ماند.

39- قلعه آلمادور دل ریو

قلعه آلمادور در شهر دل ریو در استان کوردوبا در قلب اندلس در جنوب اسپانیا واقع شده است.

این قلعه یکی دیگر از جواهرات پنهانی است که در عمیق ترین اندلس یافت می شود و ارزش بازدید در هر زمان از سال را دارد. به دلیل استفاده به عنوان محل فیلمبرداری بازی تاج و تخت که از آن به عنوان خانه اجدادی تایرل استفاده می شد، مشهور است.

این قلعه بر روی تپه ای در حاشیه رودخانه گوادالکیویر قرار دارد و قدمت آن به قرن هشتم زمانی که مورها بر اندلس حکومت می کردند، باز می گردد. شهر و قلعه در نزدیکی کوردوبا است که راه آهن خوبی به مادرید، سویا و مالاگا دارد.

بازدیدکنندگان می‌توانند از پاسیوها، برج‌ها و سنگرها دیدن کنند، همچنین یک فروشگاه قرون وسطایی زیبا و تورها و فعالیت‌های بازسازی وجود دارد که برای همه اعضای خانواده سرگرم‌کننده است.

40- قلعه مانزانارس

قلعه مانزانارس در حدود 50 کیلومتری مادرید در سمت جنوبی رشته کوه گوادراما واقع شده است.

اگرچه در نگاه اول این قلعه یکی از بزرگ‌ترین یا بزرگ‌ترین قلعه‌ها نیست، اما اگر در نزدیکی آن هستید، ارزش دیدن را دارد.

در ابتدا به عنوان یک قلعه ساخته شد و توسط مندوزاها، یکی از نجیب ترین خانواده های کاستیا در قرون وسطی، به یک قصر مسکونی تبدیل شد.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعدا آرا 9

1 دیدگاه برای “معرفی 40 تا از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دایرةالمعاف مصوّر و اورجینال DC

1با بیش از 1200 شخصیت از دنیای DC
2- شخصیت‌هایی مثل بَتمن، زن شگفت‌انگیز، جوکِر و ...
3- کاری از انتشارات DK در انگلستان و شرکت DC در ایالات متّحده‌ی آمریکا
اطلاعات بیشتر
close-link